نقش مبلمان سلطنتی در زیبایی منزل

توکامارت

مبلمان نقش عمده‌ای در زیبایی منزل داشته و حتی می‌تواند مشخص کننده سبک دکوراسیون خانه‌ها باشد. به همین دلیل نیز بایستی در انتخاب نوع آن دقت فراوانی داشت. مبلمان سلطنتی، کلاسیک، راحتی و… از انواع مبل‌های محبوب در منازل ایرانی هستند، اما قبل از خرید مبل، بایستی نوع آن انتخاب شود. در میان این مبل‌ها، مبل سلطنتی از محبوبیت خاصی در بین ایرانیان برخوردار است.

به گزارش کاماپرس، در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که مبل استیل همان مبل سلطنتی بوده و این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. این نوع مبل در ابتدا با همان نام مبل سلطنتی شناخته می‌شد اما رفته رفته با توجه به زیبایی و استایل (style) خاصی که مبل سلطنتی داشت از آن با عنوان مبل با استایل یاد شده و پس از مدتی نیز این عبارت تبدیل به مبل استیل شد که امروزه شاهد هستیم و جای مبل سلطنتی استفاده می‌شود.

مراحل مختلف تولید مبلمان استیل چگونه است؟
مبل استیل یا همان مبل سلطنتی یکی از انواع معروف مبلمان در دنیاست. به طور کلی این سبک از مبل دارای ویژگی های ظاهری خاصی مثل؛ جثه بزرگ و سنگین و همچنین منبت کاری های زیاد بر روی بدنه و تاج که باعث نمایی باشکوه و مجلل می شود است. برای ساخت مبل استیل مراحل مختلفی طی می شود تا محصولی زیبا و شکیل ساخته شود. در ادامه این مطلب درباره اهمیت و ترتیب این مراحل صحبت خواهیم کرد.

نجاری و تولید کلاف مبل استیل
چوب شیرازه و به نوعی پایه و اساس هر مبلمانی است. در اولین مرحله از تولید مبل استیل نجاران بر اساس سایز و استانداردهای موجود اقدام به برش الوارهای چوب برای ساختن کلاف مبل می کنند. معمولا در ساخت کلاف مبل استیل از انواع مختلف چوب استفاده می شود که هرکدام ویژگی های ظاهری و درونی خاص خود را دارند. استفاده از چوب با دوام شرط لازم برای تولید مبل استیلی با کیفیت و با طول عمر بالاست. فروشگاه اینترنتی مبل توکامارت که یکی از بزرگترین تولیدی های مبل شهر تهران است از چوب های معروف در ساخت کلاف مبل استیل استفاده می کند .

منبت کاری بر روی مبل استیل
ایسنا در گزارشی تصریح کرد: در این مرحله طرح هایی زیبا و شکیل بر روی بدنه مبل نقش بسته می شود. ممکن است منبت کاری روی مبل از دو طریق انجام شود که باعث تغییر قیمت و به طور کلی ارزش مبل می شود.
• منبت کاری با دست : در این روش تمامی منبت ها و کنده کاری ها با استفاده از هنر دست منبت کاران ماهر بر روی مبل نقش می بندد. منبت کار دست ارزش هنری و البته قیمت تمام شده مبل را بالا می برد.
• منبت با دستگاه cnc : در این روش منبت ها با استفاده از دستگاه های سی ان سی بر روی مبل حک می شود و هنر دست انسان در آن دخیل نیست. از مزایای این روش می توان به دقت و ظرافت بالای منبت ها و همچنین سرعت بالای آن اشاره کرد.
رنگ کردن مبلمان استیل یا سلطنتی
در این مرحله با استفاده از روغن جلا، سیلر کیلر، رنگ و پلی استر عملیات رنگ آمیزی مبل انجام می شود. هرچقدر دقت و ظرافت و همچنین مواد استفاده شده در رنگ آمیزی کیفیت بالاتری داشته باشد بر روی قیمت و البته کیفیت و طول عمر مبل تاثیر گذار هستند.

آریاک سفر

رویه کوبی مبل استیل چگونه انجام می شود؟
شاید بتوان مهمترین مرحله در تولید مبلمان را مرحله رویه کوبی آن دانست زیرا مستقیماً با چشم بیننده و خریدار در ارتباط است. فردی که عملیات رویه کوبی را انجام می دهد هر چقدر این کار را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهد باعث زیباتر به نظر رسیدن مبل استیل می شود. در این مرحله رویه کوب با استفاده از پارچه مبلی انتخاب شده توسط خریدار و همچنین اسفنج و فوم عملیات رویه کوبی را انجام می دهد. به یاد داشته باشید استفاده مناسب از فوم و اسفنج در نتیجه کار بی تاثیر نیست و کاملا بستگی به تجربه و تبحر فرد دارد و از نکات مهم برای خرید مبل استیل است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه اینترنتی مبل توکامارت
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز