نقاط ضعف گوشی های سامسونگ چیست؟

با آنکه گوشی های سامسونگ طرفداران بسیاری دارد ولی بعضی از مدل‌های این برند دچار ضعف‌هایی است که شاید خریدار را از این انتخاب پشیمان کند!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری افراد در سراسر جهان علاقمند به محصولات سامسونگ هستند و سراغ برند محبوبشان می‌روند ولی همین برندی که غول فناوری است،مدل‌هایی تولید و عرضه می‌کند که ضعف‌های آن بسیار پررنگ است و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

محمد شکوری یکی از تحلیلگران حوزه فناوری قیمت نامناسب گوشی های سامسونگ را یکی از ضعف‌های این برند می‌داند. این برند، گوشی موبایلی همچون آ 52 را با قیمتی حدود 10 تا 11 میلیون تومان به فروش می‌رساند ولی با همین قیمت می‌توان سمت خرید برندهایی همچون شیائومی، هوآوی یا موتورولا رفت که بعضی از مدل‌هایشان چه از لحاظ سخت‌افزار یا نرم‌افزار کیفیت بالاتری دارند و  هنگامی که خریداران سراغ این برندها بروند، متوجه قیمت تند سامسونگ خواهند شد.

چیپست‌های مختلف، قیمت‌های یکسان

دیگر مشکل سامسونگ تفاوت در سخت‌افزار گوشی‌های عرضه شده است که این کار را به خصوص در پرچمدارها انجام می‌دهد. این برند به خصوص در مورد گوشی موبایل اس 22 اولترا که پرچمدار محسوب می‌شود، در برخی بازارها با چیپست کوالکام اسپندراگون و در برخی بازارها با چیپست اگزینوس عرضه می‌کند؛ با آنکه این چیپست را سامسونگ تولید می‌کند، هیچ هماهنگی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود ندارد و می‌توان ظلم سامسونگ به مصرف‌کنندگان را متوجه شد. گفتنی است این برند هر دو چیپست را به یک قیمت به مشتریان عرضه می‌کند در حالی که باید چیپست اگزینوس را ارزان‌تر بفروشد.

آریاک سفر

پیش از این آیفون شارژر را از جعبه خود حذف کرده بود که سامسونگ این حرکت اپل را مورد انتقاد قرار داد در حالی‌که سال بعد سامسونگ نیز همین کار را تکرار کرد. نکته جالب ماجرا این است که این برند به تازگی شارژر را از جعبه میان‌رده‌هایی همچون آ 33 و آ 53 نیز حذف کرده در حالی که وقتی مصرف‌کننده به سراغ میان رده می‌آیدT می‌خواهد کمتر هزینه کند و سامسونگ با این حرکت سبب شده تا متقاضیان میان‌رده‌ها نیز هزینه‌ای جدا متحمل شوند. بعضی اوقات بسیاری از خریداران به علت گرانی شارژرها سمت تقلبی آن می‌روند و با این انتخاب، گوشی‌شان آسیب می‌بیند و زودتر از آنچه باید، به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا می‌کند.

بدنه پلاستیکی پرچمداران سامسونگ!

در حالی‌که میان‌رده‌های شیائومی و هوآوی به همراه شارژر در جعبه عرضه می‌شوند، شارژهایی 67 واتی نیز دارند که سریع‌تر از سامسونگ عمل می‌کند. در حال حاضر پرچمدار سامسونگ شارژری 45 واتی دارد و شارژر میان رده آن در نهایت به 25 وات می‌رسد!

دیگر نقطه ضعف سامسونگ را می‌توان طراحی بی‌کیفیت این برند دانست. سامسونگ حتی در پرچمداران خود بدنه‌ای پلاستیکی ارائه داده، مدل‌های 21 و اس 21 پلاس هم بدنه پلاستیکی داشتند و فقط اس 21 اولترا فلزی عرضه شد. سامسونگ برخلاف برندهای دیگر اولترا را از دیگر مدل‌ها متمایز کرد و با قیمتی بیشتر به متقاضیان فروخت. این موضوع در حالیست که متقاضیان شیائومی 12 می‌توانند با پرداخت مبلغی کمتر شیائومی 12 ایکس را که کاملا شبیه به 12 پرو که پرچمدار این مدل هست را خریداری کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز