نشانه‌های اولیه ساخت واکسن کرونا پدیدار شد

لست سکند

نشانه‌های اولیه ساخت واکسن کرونا که موجب یادگیری سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا است از سوی شرکت داروسازی مودرنا مثبت اعلام شد.

به گزارش کاماپرس به نقل از بلومبرگ، شرکت داروسازی مودرنا که تاکنون تلاش چشمگیری در ساخت واکسن ضد کرونا داشته نشانه‌های اولیه از روند ساخت واکسن کرونا که سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این ویروس آموزش می‌دهد را مثبت اعلام کرده است. به گفته مدیر عامل این شرکت داروسازی قرار است تا 40 روز دیگر آزمایشات برروی این واکسن شروع شود. شرکت داروسازی مودرنا طی تحقیقاتی که برای ساخت این واکسن داشته گفته است که بعد از تزریق این واکسن به بدن 8 نفر پادتن‌هایی را که می‌توانند به مقابله با این ویروس بپردازند را مشاهده کرده است. تحقیقات برای تولید  واکسن ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان ادامه دارد به طوری که در حال حاضر نزدیک به 100 گروه تحقیقاتی در کشورهای مختلف مشغول ساخت واکسن‌های برای مقابله با کرونا هستند.

مدیر عامل شرکت داروسازی مودرنا در مصاحبه‌ای گفت: این نشانه خوبی است که ما توانستیم پادتنی که جلوی تکثیر ویروس کرونا را بگیرد  را بسازیم.

شرکت داروسازی موردنا در گزارشی اعلام کرده است که این واکسن ساختار تکامل نیافته و ضعیف شده‌ای از ویروس کرونا می‌باشد که با رضایت به برخی از داوطلبان تزریق شده است این گروه داروسازی که در زمینه ساخت واکسن تلاش‌های زیادی داشته است امیدوار است که پادتن حاصل از این ویروس ضعیف شده در بدن فرد بیمار تولید شود و با یادگیری سیستم ایمنی بدن هنگامی که بدن این ویروس را در خود تجربه کرده است آمادگی دفاع را از خود نشان دهد.  با این وجود شرکت مودنا می‌گوید پس از تزریق این واکسن به داوطلبان میزان پادتن تولید شده از این واکسن خیلی بیشتر از میزان پادتی بود که در خون بهبودیافته‌گان از این ویروس مشاهده می‌شد.

راز آسمان پایتخت

شرکت داروساز مودرنا نسبت به آزمایشات گسترده این واکسن تا ماه ژوئیه ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز