نرم افزار حسابداری تولیدی و هرآنچه باید بدانید

مهم‌ترین هدف در تمام شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی، دستیابی به سود حداکثری همراه با کاهش هزینه‌ها است؛ رسیدن به این هدف با شناسایی و محاسبه دقیق و روزانه هزینه‌ها امکان‌پذیر می‌شود و در عین حال، نرم افزار حسابداری تولیدی گزینه مناسبی برای تحقق این امر به حساب می‌آید.

به گزارش کاماپرس، نرم افزار حسابداری تولیدی مدیریت بخش‌های مختلف یک شرکت تولیدی از جمله ورودی و خروجی انبار، اطلاعات مواد اولیه تولید کالا و بازبینی سود و زیان هر کالای تولید شده را با دقت بالا انجام می‌دهد؛ بنابراین خرید نرم افزار حسابداری تولیدی برای تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت‌ها ضروری به نظر می‌رسد. کاماپرس در ادامه به معرفی نرم افزار حسابداری تولیدی می‌پردازد.

نرم افزار حسابداری تولیدی و ضرورت آن

در حال حاضر برخی از شرکت‌ها برای حسابرسی و محاسبه سود و زیان در بخش‌های تولیدی از نرم افزارهای حسابداری عمومی استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که این نرم افزارها قادر به ارائه خدمات ویژه نرم افزار حسابداری تولیدی نیستند. نرم افزار حسابداری تولیدی قابلیت محاسبه و بررسی موارد مختلفی همچون موجودی انبار، مواد مصرفی اولیه، بررسی میزان سود و زیان هر کالا، میزان گردش کالاها، تعریف فرمول تولید و غیره را فراهم می‌کند.

اهمیت و ضرورت حسابداری تولیدی در خط تولید شرکت‌ها تا حدی است که بروز کوچک‌ترین خطایی می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در فرایند تولید شود. از این رو برای جلوگیری از این چالش‌ها و همچنین بهبود فرایند تولید، استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی ضرورت پیدا می‌کند.

آریاک سفر

ضمن این‌که نرم افزارهای حسابداری تولیدی در انواع مختلف از جمله نرم افزار های حسابداری تولیدی پوشاک، تولیدی سنگ و غیره، متناسب با کسب و کارها و شرکت‌های تولیدی گوناگون تولید می‌شود.

مزایا و ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی با برخورداری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعدد، امکان مدیریت هرچه بهتر یک شرکت تولیدی را فراهم می‌کند. مزایا و ویژگی‌ها آن در ادامه آمده است.

قابلیت ثبت فرمول تولید

استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی در شرکت، به شما این امکان را می‌دهد تا با ثبت مشخصات دقیق کالای اولیه خود، فرمول های تولید متفاوتی را دریافت کنید. ضمن این‌که این نرم افزار قابلیت کنترل تمام بخش‌های مرتبط با آن کالا از جمله مبلغ، مقدار، هزینه ها، انبار و غیره را دارد.

قابلیت ثبت تولید ثابت و متغیر

نرم افزار حسابداری با قابلیت ثبت تولید ثابت نیاز به تغییر فرمول و مواد مصرفی در هنگام تولید را از بین می‌برد. ضمن این‌که این نرم افزار برای تغییر مقادیر مصرفی و هزینه‌های سربار در زمان ثبت تولید، دارای قابلیت ثبت تولید متغیر است.

انجام محاسبات مختلف به صورت خودکار

وجود یک نرم افزار حسابداری تولیدی شما را از انجام محاسبات پیچیده بی نیاز می‌کند؛ چرا که تنها با وارد کردن اطلاعات اولیه، نرم افزار تمام محاسبات و عملیات‌های مورد نیاز را به شکل خودکا و با دقت بالا انجام می‌دهد.

نرم افزار حسابداری تولیدی به شکل خودکار به محاسبه بهای تمام شده محصولات، قیمت تمام شده هر کالا نسبت به قیمت روز مواد مصرفی، سهم تکنسین‌ها، مالیات ارزش افزوده، کرایه حمل، سهم ویزیتورها و غیره می‌پردازد.

قابلیت مدیریت هزینه‌ها

نرم افزار حسابداری تولیدی همچنین ویژگی‌های کاربردی متنوعی را برای ثبت هزینه های جانبی و سربار ارائه می‌دهد که سبب مدیریت بهتر بر روی این هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های متعارف می‌شود.

ضمن این‌که این نرم افزار قابلیت محاسبه و کنترل هزینه‌های دیگر از جمله برآورد هزینه های‌تولید، سرشکن کردن هزینه‌های سربار، خرج چک‌های دریافتی به هزینه‌ها، گزارشات متنوع هزینه‌های شخصی، اداری و متفرقه، چاپ هزینه ها، اعمال سود اقساط در هزینه ها و غیره است.

نکاتی که در خرید نرم افزار حسابداری تولیدی باید به آن توجه کنید!

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری تولیدی برای تهیه یک نرم افزار همه‌جانبه با قابلیت‌های متعدد، علاوه بر موارد گفته شده، باید به نکات و ویژگی‌های دیگری در نرم افزار نیز توجه کنید.

مدیریت انبار

نرم افزار حسابداری تولیدی مورد نظر شما باید قابلیت ثبت موجودی مواد اولیه شما در انبار و کاهش اتومات آن‌ها در زمان تولید را داشته باشد. این ویژگی به افزایش سرعت روند کاری و دقت محاسبات کمک می‌کند. ضمن این‌که توجه داشته باشید که نرم افزار از قابلیت هشدار هنگام کسری موجودی کالاهای مصرفی برخوردار باشد.

چاپ بارکد

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری تولیدی حتما توجه کنید که محصولی که خریداری می‌کنید، امکان تولید و چاپ بارکد برای کالاهای تولید شده را داشته باشد. چرا که در این‌صورت می‌توانید محصولات خود را به شکل بارکدی به فروش برسانید.

پشتیبانی مناسب

همیشه این امکان وجود دارد که در استفاده از نرم افزار خریداری شده، با مشکلات و سوالاتی رو به رو شوید؛ در چنین شرایطی تهیه یک نرم افزار حسابداری تولیدی که پشتیبانی مناسبی داشته باشد، بسیار کمک کننده است.

به روز رسانی و آپدیت نرم افزار

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری تولیدی توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما از قابلیت به روز رسانی و آپدیت در بازه‌های زمانی مختلف و به شکل مداوم برخوردار باشد. چرا که استفاده از نرم افزار از رده خارج شده می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود.

در نهایت در نظر داشته باشید که قیمت نرم افزاری که خریداری می‌کنید، متناسب با ویژگی‌ها و امکاناتی که ارائه می‌دهد باشد، تا با قیمتی مناسب به مدیریت هرچه بهتر و دقیق‌تر هزینه‌های شرکت خود بپردازید.

مرتبط با : حسابداری معین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز