نرخ طلا و سکه همچنان در مسیر کاهشی

قیمت طلا با توجه به نزول قیمت اونس و کاهش نرخ دلار، همچنان در مدار نزولی قرار دارد. امروز هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 0.53 درصدی نسبت به سه روز قبل، یک میلیون و 153 هزار و 200 تومان شد. سکه هم امروز به مرز 11 میلیون و 767 هزار تومانی رسید که در مقایسه با سه روز گذشته، تقریبا 0.02 درصد افت نرخ داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا و سکه با توجه به اخبارهای سیاسی موثر بر بازار ارز و دلار و توقف رشد قیمتی آن، در مدار کاهشی قرار گرفت. علاوه بر نرخ دلار، اخبارهای جهانی در حوزه اونس هم به این کاهش قیمتی دامن زده است. آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو، معتقد است که قیمت طلا ریزش زیادی خواهد داشت. بوتون انتظار مشاهده فصل قوی بازار عوامل را پیش از ماه نوامبر ندارد. وی به مردم توصیه کرده که برای خرید طلا صبور باشند و زمانی طلا را خریداری کنند که فروش وحشت زده به راه می‌افتد.

پیش بینی وضعیت اونس

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت صعودی است و با عوض شدن برنامه‌های فدرال رزرو تغییر مسیر خواهد داد. در واقع این نیرویی که در کوتاه مدت باعث رشد قیمت طلا خواهد شد همان آمار بازار کار است.

آریاک سفر

به گفته آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، به محض اینکه بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را شروع کند، بازار شاهد اقدام بسیار دیر هنگام خواهد بود. در چنین شرایطی قیمت طلا به کف رسیده و روند آن معکوس می‌شود.

مشابه این اتفاق در سال‌های 2005 و همچنین 2013 و 2015 هم اتفاق افتاد. اما در مقابل برخی تحلیلگران هم معتقدند که هنوز شرایط لازم برای کاهش قیمت اونس فراهم نشده و معلوم نیست این پیش بینی‌ها عملی شود. در حال حاضر قیمت اونس طلا نسبت به روز گذشته افت 0.05 درصدی داشته و به مرز هزار و 757 دلاری رسیده است.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز