نرخ سکه در یک قدمی 12 میلیونی شدن

با توجه به ادامه دار شدن افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم رشد کرد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 4 هزار و 600 تومان رشد داشت و به محدوده یک میلیون و 169 هزار و 100 تومان رسید. نرخ طلا هم با افزایش 45 هزار تومانی در مقایسه با دو روز قبل، 11 میلیون و 911 هزار تومان شد. رشد نرخ اونس جهانی هم در افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی بی اثر نبود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طرفداران افزایش دلار معتقدند که امروز نرخ این ارز خارجی در کانال 28 هزار و 300 تومان تثبیت خواهد شد و به مرزهای قیمتی بالاتر 28 هزار و 500 تومان و همچنین 28 هزار و 800 تومان حرکت خواهد کرد.

به نظر افزایش نرخ دلار عامل اصلی رشد قیمتی سکه است و اکنون که نرخ اونس طلا هم افزایشی شده، راه سکه برای دستیابی به کانال 12 میلیون تومانی بسیار هموار است. در صورتی که بنا به هر دلیلی قیمت دلار کاهش پیدا کند، احتمالا سکه بازان در موقعیت فروش قرار بگیرند. همین اتفاق باعث عقبگرد مجدد قیمت سکه به کانال 11 میلیون تومانی خواهد شد.

آریاک سفر

دلایل عدم رشد قیمتی اونس

اخبار منتشر شده از بازار جهانی طلا هم نشان می‌دهد که با وجود افزایش خوش بینی‌ها نسبت به اونس در روز گذشته، این فلز گرانبها همچنان علاقه‌ای به رشد قیمتی و دستیابی به محدوده بالای هزار و 800 دلاری ندارد.

افزایش نرخ‌های بهره، روند سریع صعود ارزش دلار آمریکا و بی علاقه شدن سرمایه گذاران عمومی به این حوزه، باعث رشد کند قیمت اونس شده است. با این حال پس از سقوط قیمتی اونس در دو روز گذشته، امروز نرخ این فلز گرانبها با کاهش ارزش دلار اندکی بهبود پیدا کرد و به عنوان حمایتگر مهم قیمت طلا و سکه داخلی، روی این بازار هم اثر گذاشت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز