نرخ دلار در مرز 26 هزار تومان؛ سود میلیاردی دلالان از کجا می‌آید؟

لست سکند

این روزها نوسانات بازار دلار آنچنان زیاد است که سقوط آن از میانه کانال 28 هزار تومانی به حوالی قیمت 26 هزار تومانی به هیچ عنوان دور از ذهن نیست. در حال حاضر دلار با نرخ 27 هزار و 93 تومانی معامله می‌شود. خبر سفر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تا حدودی بازار ارز را تکان داد و دلار را به نرخ کنونی‌اش رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با انتشار خبر سفر دبیر کل آژانس انرژی اتمی، نرخ دلار افت کرد. با این حال شایعاتی پیرامون عدم همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی وجود داشت و تصور صعود سنگین بعد از این افت ملایم را تقویت کرد. حتی برخی رسانه‌های غربی به این موضوع دامن زدند و از احتمال وضع قطعنامه‌ای جدید علیه ایران سخن گفتند. اما دبیر کل‌ آژانس ضمن رد این موضوع، در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه وین، به توافق با ایران اشاره‌ای داشته و بیان کرده که نیازی به صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام نمی‌بیند.

راز آسمان پایتخت

اجاره کارت ملی؛ روش جدید کسب سود دلال‌های ارزی!

دلال‌ها از این شرایط هم استفاده کرده و با پرداخت پول به افراد کم درآمد، کارت ملی آن‌ها را برای خرید ارز اجاره می‌کنند. برخی مبلغ پرداختی دلالان برای این کار را تنها 500 هزار تومان اعلام کرده‌اند! البته برخی عنوان کردند که این مبلغ بسیار بیشتر از 500 هزار تومان است. در هر حال تفاوت قیمت ارز و عدم یکسان سازی آن باعث سود بیشتر دلالان می‌شود.

بهاءالدین حسینی هاشمی، کارشناس مسائل اقتصادی، در این خصوص بیان کرده؛ برای اینکه بازار ارز قابل کنترل باشد، بهتر است علاوه بر یکسان سازی نرخ ارز، افتتاح حساب ارزی نیز برای همه امکان پذیر شود. این کار باعث خواهد شد تا مردم علاوه بر اینکه ارزهای خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند، طبق قوانین بین الملل سود هم دریافت کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز