نحوه استعلام خلافی قبل از خرید خودرو دست دوم

خرید خودرو روش و مراحل گوناگونی دارد که تمامی آن‌ها باید سپری شود. استعلام خلافی خودرو، سند خودرو، تکمیل بودن مدارک و … جزو این مراحل هستند که باید به آن توجه داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا هنگام خرید خودرو علاوه بر قیمت و آگاهی از برگ سبز و در دسترس بودن سند خودرو، باید خلافی خودرو گرفته شود. مداوم رئیس‌های پلیس راهور استان‌های مختلف کشور به گرفتن خلافی خودرو قبل از هرگونه معامله تاکید دارند. در واقع به توصیه این مقامات مسئول، بهتر است افراد قبل از هر اقدامی، به تعویض پلاک خودرو مراجعه کرده و خلافی خودرو را بگیرند.

برخی از خریداران قبل از تعویض پلاک و مشخص شدن میزان خلافی و مسائل دیگر به نقل و انتقال خودرو اقدام می‌کنند که این موضوع احتمالا در زمان تعویض پلاک مشکلاتی را برای هر دو طرف معامله ایجاد می‌کنند. در صورتی که خریدار قبل از نقل و انتقالات مختلف به مراکز تعویض پلاک مراجعه کند یا از طریق اینترنتی برای گرفتن خلافی خودرو اقدام کند، به راحتی هویت فروشنده و اصالت خودرو مشخص می‌شود و از مشکلات بعدی جلوگیری خواهد شد. زیرا هنگام گرفتن خلافی باید بیمه نامه و بقیه مدارک خودرو ارائه شود. خلافی خودرو به چهار دسته الصاقی، دوربینی، تسلیمی و دو برگی تقسیم می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف آگاهی از خلافی خودرو بیان خواهد شد؛

پلیس +10 و سرشماره‌های مرتبط

افراد به منظور آگاهی از خلافی خودرو امکان مراجعه به پلیس 10+ را دارند. هزینه دریافت برگه جریمه به همراه تعرفه رسیدگی غیرحضوری اجرائیات در سال جاری 26 هزار تومان است. همچنین افراد با شماره گیری 88288888 از تلفن‌های ثابت تهران و 02188288888 از تلفن‌های شهرستان امکان آگاهی از خلافی خودرو خود را دارند.

آریاک سفر

استعلام خلافی خودرو از طریق آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل

خریداران خودرو قبل از هرگونه اقدامی امکان سر زدن به سایت راهور و گرفتن خلافی اتومبیل مورد نظر را از این طریق دارند. همچنین انواع اپلیکیشن‌های موبایلی امکان استعلام خلافی خودرو را فراهم کرده‌اند. افراد با استعلام خلافی خودرو با استفاده از این اپلیکیشن‌ها و کدهای دستوری یو اس اس دی امکان صفر کردن خلافی خودرو خود را دارند.

استعلام خلافی خودرو با کد وی آی ان

افراد با استفاده از کد 17 رقمی وی آی ان درج شده در پشت کارت خودرو و پیامک کردن آن به شماره 1101202020 امکان آگاهی از میزان خلافی خودرو را دارند. بعد از ارسال این عدد به شماره مذکور، پیامکی برای تایید شما ارسال خواهد شد. بعد از تایید مبلغ کل خلافی، تعداد جریمه‌ها و تاریخ آخرین به روزرسانی برای شما ارسال خواهد شد.

استفاده از کد یو اس اس دی

خریداران خودرو با شماره گیری ستاره 110 مربع و با ورود به سامانه پلیس 110، امکان استعلام جریمه با وارد کردن وی آی ان را خواهند داشت.

در صورتی که خودرو جریمه پرداخت نشده داشته باشد و مبلغ آن کمتر از 1 میلیون تومان باشد، امکان صفر کردن آن از طریق روش‌های ذکر شده وجود دارد. اما اگر مبلغ جریمه بالای 1 میلیون تومان باشد، باید برای اعتراض و سایر پیگیری‌ها به ادارات راهنمایی و رانندگی محل سکونت مراجعه کرد.

امکان کم کردن خلافی‌های مختلف خودرو وجود دارد؛ اما معمولا مبلغ خلافی به صفر نمی‌رسد و تنها در صورتی این مقدار صفر خواهد شد که میزان خلافی ارسال شده برای دارندگان خودرو پرداخت شود.

برای کسب اطلاعات درباره انواع خودرو به همراه مکانیک مراجعه کنید

کسب اطلاعات بیشتر درباره پیش مراحل خرید خودرو و استعلام خلافی خودرو از طریق وبسایت همراه مکانیک وجود دارد. افراد با چند کلیک و مراجعه به سایت این مجموعه امکان کسب اطلاعات مختلف درباره خرید و فروش خودروهای گوناگون را دارند. گذشته از این موضوع، اشخاصی که نقدینگی دارند و مایل به یک خودرو جدید هستند می‌توانند به نمایشگاه آنلاین این مجموعه مراجعه کرده و از آخرین قیمت خودرو مورد نظرشان آگاه شوند.

افرادی که مایل به معامله خودروی مورد نظر خود هستند، امکان مشاوره با کارشناسان همراه مکانیک را دارند. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات درخصوص خرید و فروش خودرو، امکان خرید اقساطی خودرو را فراهم کرده است. افرادی که برای خرید خودرو مورد نظر خود نقدینگی کافی ندارند، با سر زدن به سایت این مجموعه امکان آگاهی از شرایط خرید اقساطی خودرو را خواهند داشت.

انتهای پیام

 

مرتبط با : همراه مکانیک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز