نازک ‌ترین و سبک ‌ترین لپ ‌تاپ ‌های ال ‌جی معرفی شدند

ال جی-کاماپرس
لست سکند

با نمایشگاه CES جدید، لپ‌تاپ‌های جدید نیز یکی پس از دیگری عرضه می‌شوند و ال‌جی نیز از این روند عقب نمانده است. این شرکت دو دستگاه جدید LG Gram Style و LG Gram Ultraslim را معرفی کرده است که هرکدام با هدف ارائه طرح‌های نوآورانه یا شاسی بسیار نازک طراحی شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همراه این دو مدل جدید، ال‌جی به‌روزرسانی‌هایی را برای خط استاندارد Gram در مدل‌های 14، 15، 16، 17 اینچی و 2 در 1 نیز ارائه کرده است.

باریک‌ترین

ال‌جی Gram Ultraslim باریک‌ترین لپ‌تاپ این شرکت است. این لپ‌تاپ تنها ۱۰٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و مک‌بوک ایر M2 اپل را به‌عنوان یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های ساخته شده با ضخامت ۱۱٫۲ میلی‌متر شکست می‌دهد. همچنین این لپ‌تاپ شهرت ال‌جی برای ساخت برخی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود با وزن تنها ۹۹۸ گرم را ادامه می‌دهد.

با وجود این مشخصات، لپ‌تاپ همچنان دارای صفحه‌نمایش 15٫6 اینچی OLED با وضوح Full HD  و نسبت صفحه‌نمایش 16:9 با پوشش ضد بازتاب است. ال‌جی Gram Ultraslim در زیر داخل به پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل مجهز شده است.

راز آسمان پایتخت

LG Gram Style در نسخه‌های 14 و 16 اینچی عرضه می‌شود و تمرکز آن‌ها بر زیبایی‌شناسی و ظرافت است. این مدل دارای طرح‌های شیشه‌ای با گزینه‌های رنگی هستند که با نور محیط به‌صورت پویا تغییر می‌کنند. همچنین تاچ‌پد لمسی پنهان این مدل دارای نور پس‌زمینه LED است که با لمس کاربر روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

  1. فناوری تغییر رنگ برتر ال ‌جی؛ پیشگام و متفاوت
  2. ارائه چشم ‌انداز آینده ال‌جی توسط مدیرعامل این شرکت در نمایشگاه CES 2023

لپ تاپ ال جی-کاماپرس

زیباترین

ال‌جی Gram Style همچنین دارای سخت‌افزار پیشرفته‌ای از جمله پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، حافظه داخلی SSD نسل چهارم و نمایشگرهای ضد بازتاب 16:10 OLED و انعکاس کم در دو مدل ۹۰ هرتزی با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و ۹۰ هرتزی با وضوح ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ است. صرف‌نظر از انتخاب کاربر، هر دو مدل نمایشگر تصاویر دیدنی را از خود به نمایش می‌گذارند. همچنین صدای Dolby Atmos نیز برای بهبود عملکرد صدای فراگیر به این مدل‌ها افزوده شده است.

مدل‌های استاندارد

سری استاندارد لپ‌تاپ‌های Gram ال‌جی نیز به پردازنده‌های سری P نسل سیزدهم اینتل به‌روز شده‌اند. مدل‌های 16 و 17 اینچی پردازنده‌های گرافیکی مجزای انویدیا  RTX 3050 را برای عملکرد خلاقانه بیشتر ارائه می‌کنند. سنگین‌ترین مدل با وزن تقریبی ۱ و نیم کیلوگرم و سبک‌ترین آن تنها نزدیک یک کیلوگرم خواهد بود. دو مدل بزرگ‌تر از فناوری نرخ تجدید متغیر (VRR) از 31 هرتز تا 144 هرتز و Dolby Atmos بهره می‌برند.

لپ تاپ ال جی-کاماپرس

مدل دو در یک Gram از روند به‌روزرسانی به پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل پیروی می‌کند و در 14 اینچ با نسبت 16:10 و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ FullHD+ یا 16 اینچ با نسبت 16:10 و وضوح ۲۵۵۰ در ۱۶۰۰ IPS ارائه می‌شود. تعدادی برنامه‌های از پیش نصب‌شده یادداشت‌برداری و طراحی برای پشتیبانی از قلم استایلوس ال‌جی بر اساس فناوری Wacom AES 2.0 روی این لپ‌تاپ‌ها در دسترس خواهند بود.

تمامی لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده از 8 تا 32 گیگابایت رم و حداکثر یک ترابایت حافظه SSD نسل چهارم قابل تنظیم هستند. بسته به مدل، مجموعه کاملی از پورت‌ها از جمله USB-C با تاندربولت 4، HDMI و کارت‌خوان‌های microSD در دسترس خواهد بود. تمام وب‌کم‌ها نیز با وضوح 1080p اجرا می‌شوند و عملکرد ویدئوکنفرانس را ارتقا می‌دهند.

در نهایت، نمایشگر قابل‌حمل +view به‌روز شده است تا دارای دو پورت USB-C باشد. این امکان اتصال هم‌زمان به دو دستگاه و ارائه انرژی دوطرفه به نمایشگر را فراهم می‌کند. همه این دستگاه‌ها از ماه فوریه سال 2023 عرضه می‌شوند و قیمت آن‌ها هنوز از طرف ال‌جی اعلام نشده است.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی ال‌جی مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : ال جی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز