نئوبانک ؛ یکی از اولویت‌های ۱۴۰۰ بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در سال 1400 حرکت به سمت نئوبانک و ارائه خدمات بانکی با استفاده از استارتاپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی مالی را از اولویت‌های اصلی خود بیان کرده است.

به گزارش کاماپرس، محمدرضا فرزین، مدیر عامل بانک کارآفرین، اعلام کرد: نئوبانک با جدیت دنبال می‌شود. حرکت به سمت نئوبانک در راستای کسب رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان است. باید تلاش کنیم با برنامه ریزی‌های لازم، بانکی پیشرو و کارآمد در عرصه داخلی و بین المللی داشته باشیم.

نئوبانک به نوعی بانک دیجیتال که توسط استارتاپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه اندازی شده، گفته می‌شود. نئوبانک‌ها هیچ شعبه فیزیکی نداشته، کاملاً آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی آن‌ها با به کار گیری گوشی تلفن همراه است. افرادی با استفاده فراوان از دنیای دیجیتال، عمده استفاده کنندگان این نوع بانک هستند. کاربرانی که همه خریدهای خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌دهند.

پیش از این زهرا اسلامی، مدیر طرح و توسعه بانک کارآفرین، در خصوص تحولات بانک کارآفرین اعلام کرده بود: ورود به حوزه‌های جدید بانکداری، توسعه گروه مالی و گسترش مشارکت‌ها میان شرکت‌های زیر مجموعه، بهره مندی از رویکردهای نوین ارزیابی عملکرد شعب و ستاد، توسعه بانکداری الکترونیک و تقویت حوزه‌های نظارتی، از جمله برنامه‌های تحولگرایانه بانک بوده که مسیر بانک در راستای دستیابی به اهداف کلان خود را هموارتر ساخته است.

عملکرد مثبت بانک کارآفرین در سال گذشته

آریاک سفر

مدیر عامل بانک کارآفرین در گردهمایی در فروردین ماه امسال بیان کرد: بررسی عملکرد بانک در سال 1399 نشانگر آن است که برنامه‌های ابلاغی سال 1399 تا 1400 به درستی برنامه ریزی شده که خوشبختانه بخش‌های زیادی در سال 1399 عملیاتی شد و مابقی نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد. اجرای طرح‌های موفق، حفظ شفافیت، افزایش تعاملات بیمه‌ای و توسعه محصولات از برنامه‌هایی بوده که بیشتر آن در سال 1399 محقق شد.

همچنین آمارهای مقایسه‌ای ثبت شده نیز نشان دهنده موفقیت این بانک از لحاظ رشد درصدی تراز عملیاتی در سال 1399 بوده است. طبق اطلاعات به دست آمده سود سپرده این مجموعه از 184 میلیارد تومان در آغاز سال 1399 به 315 میلیارد تومان در اسفندماه سال ذکر شده رسید. درآمد این بانک نیز در انتهای سال 1399 نسبت به فروردین ماه همان سال، 230 میلیارد تومان افزایش داشته است.

بررسی‌های نشان داده که تراز عملیاتی بانک که در انتهای سال 1398 و ابتدای سال 1399 با کسری مواجه بود، از یک روند برنامه ریزی شده صعودی پیروی کرده است. به گونه‌ای که از منفی 11 میلیارد تومان در فروردین ماه به حدود 88 میلیارد تومان در اسفند ماه رسید.

مرتبط با : بانک کارآفرین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز