میوه تا 20 روز دیگر ارزان می شود

با وجود اینکه همچنان شوک قیمتی در بازار میوه و تره‌بار ادامه دارد، ریس اتحادیه میوه و سبزی می‌گوید با به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا، قیمت میوه ارزان خواهد شد.

به گزارش کاماپرس؛ پس از شیوع  ویروس کرونا در کشور، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مردم به خصوص مرکبات و صیفی‌جات با توصیه برخی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت به شهروندان برای افزایش ایمنی و مقاومت بدنشان در برابر این ویروس با افزایش و گرانی‌های سرسام‌آوری روبه‌رو شد. این روند در ماه رمضان هم ادامه پیدا کرد ومردم با مراجعه به بازار میوه‌و تره‌بار هر بار با شوک قیمتی جدیدی مواجه می‌شدند. این در حالی است که به باور فعالان بازار زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازار اقتصادی به هم بریزد، باید شاهد بروز آشفتگی در قیمت محصولات باشیم.

عرضه انبوه مساوی است با تعادل در قیمت‌ها

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه امسال وضعیت تولید میوه‌های تابستانه بسیار مطلوب است به مهر گفته است: دلیل گرانی این محصولات آن است که هنوز به مرحله عرضه انبوه نرسیده‌اند و زمانی که عرضه زیاد شود قیمت‌ها نیز متعادل خواهد شد.

به گفته او در حال حاضر نوبرانه‌هایی مانند زردآلو، هلو، گیلاس، خربزه، طالبی، انگور، ملون و… وارد بازار مصرف شده‌اند.

آریاک سفر

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه در سال جاری وضعیت تولید میوه بسیار مطلوب است، گفت: حدود ۲۰ روز دیگر عرضه این میوه‌های تابستانه انبوه و قیمت آنها متعادل می شود.

قیمت انواع میوه‌ها در بازار

به گفته کارگر؛ در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم زردآلو در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است و هر کیلوگرم گیلاس بین ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان، انگور بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان، طالبی بین ۳ تا ۶ هزار تومان ، ملون بین ۳ تا ۵ هزار تومان و قیمت موز هم ۱۲ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی بیان اینکه در فصل زمستان تولیدات میوه عمدتاً مربوط به جنوب کشور است، گفته است: در تابستان تنوع محصول و مناطق کشت بسیار زیاد است ضمن اینکه امسال شرایط تولید بسیار خوبی نیز داریم بنابراین قیمت‌ها رو به کاهش است و طی روزهای آینده نتایج آن را خواهیم دید.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز