میوه هفته آینده ارزان‌تر می‌شود

قیمت میوه در تیرماه 1400

قیمت میوه طی هفته های اخیر اندکی ارزان تر شده و بنا به اعلام مسئولان صنف بارفروشان، در هفته پیش رو هم شاهد کاهش قیمت میوه خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، هر چه از روزهای تابستان بیشتر سپری می‌شود قیمت میوه به دلیل گرمای هوا و افزایش عرضه میوه به بازار ارزان تر می‌شود. این ارزانی در برخی میوه فروشی های سطح شهر محسوس تر است اما اغلب میوه فروشی ها بدون توجه به کاهش قیمت خرید میوه از میادین همچنان به فروش با قیمت بالا ادامه می دهند و نظارت بر بازار خرده فروشی میوه در حد صفر است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری میوه و ازدیاد عرضه، قیمت در تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی از فراوانی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انبه ۲۵ هزار تا ۲۹ هزار تومان، موز هندی ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان و موز اکوادور ۲۰ هزار تومان است. همچنین به علت گرمای هوا و مدت زمان طولانی آناناس در راه تقاضایی در بازار نیست‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو آلبالو را ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گیلاس ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۳۷ هزار تومان، آلو قطره طلا ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، شبرنگ ۸ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و انگور یاقوتی ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

آریاک سفر

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان، طالبی ۶ هزار تومان، خربزه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گرمک ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان و جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو خیار در میدان را ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، بادمجان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، فلفل ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و پیاز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: امسال ۵ میلیون تن سیب زمینی در استان های گلستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان و اصفهان تولید می شود که هم اکنون با کیفیت ترین سیب زمینی با نرخ ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسئول واردات انبه و موز را عامل کاهش قیمت مابقی اقلام دانست و افزود: افزایش واردات این ۲ کالا بر تعادل قیمت میوه های داخل تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی در هفته آتی به سبب ازدیاد عرضه ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز