میوه های نوبرانه ارزان می شوند

درحالی که طی اردیبهشت سالجاری، قیمت برخی میوه های نوبرانه به کیلویی 60 هزار تومان هم رسید، انتظار می رود که از اواخر خردادماه میوه های نوبرانه ارزان شود.
به گزارش کاما پرس، شرایط مساعد بارندگی موجب شده که تولید میوه‌های باغی افزایش چشمگیری داشته باشد و با توجه به فراوانی تولید این محصولات پیش‌بینی می‌شود که از ۲۰ خرداد قیمت میوه‌های نوبرانه ۲۰ درصد کاهش یابد.
البته چندی پیش، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران هم اعلام کرد با توجه به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه وجود ندارد، قیمت میوه‌های نوبرانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار مناسب است اما مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با پیش بینی کاهش قیمت میوه های نوبرانه در اواخر خرداد ماه گفت: در حال حاضر هر کیلو هلو با نرخ ۷ هزار تا ۸ هزار تومان، زردآلو کاشان ۷ هزار تومان و زردآلو شیراز ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دارایی نژاد ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی اعم از هلو، زردآلو، شلیل شبرنگ و توت فرنگی از ۲۰ خرداد پیش‌بینی می‌شود که قیمت این اقلام ۲۰ درصد کاهش یابد.
او با اشاره به دلایل گرانی موز در بازار بیان کرد: دولت ترکیه به سبب شیوع ویروس کرونا مرز را بست، از این رو موز‌های وارداتی پشت مرز ماند، به این خاطر واردکنندگان از مرز دیگری اقدام به واردات کردند که این امر در قیمت تمام شده تولید تاثیر به سزایی داشت.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اضافه کرد: در شرایط فعلی دولت ترکیه اجازه واردات داده است و ۳ کشتی ۵ هزار تنی هم در بوشهر لنگر انداختند که با این وجود قیمت هر کیلو موز ۲ تا ۳ هزار تومان کاهش می‌یابد.
دارایی نژاد اظهار کرد: با وجود آنکه تا ۲ سال قبل تنها کشور‌های فیلیپین و اکوادور موز تولید می‌کردند، اما هم اکنون کشور هندوستان هم موز تولید می‌کند.

انتهای پیام

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز