میلیاردر روس: کفگیر بانک مرکزی روسیه به ته دیگ خورده است!

یک میلیاردر مشهور روس، اقدامات بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از تبعات منفی اقتصادی کرونا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: کفگیر بانک مرکزی روسیه به ته دیگ خورده است!

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی، اولگ دریپاسکا در سایت رسمی خود اظهار کرد: بانک مرکزی روسیه مشکلات اقتصادی این کشور که  در پی همه‌گیر شدن ویروس کرونا و کاهش شدید قیمت نفت ایجاد شده را جدی نگرفته و یا در حال مخفی کردن تبعات نامطلوب این وقایع است.

به گفته وی، بر اساس پیش بینی خانم الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه، اقتصاد روسیه در سال 2020 رشد اقتصادی مناسبی را تجربه خواهد کرد ، این در حالیست که اکنون اقتصاد این کشور با معضل کاهش تقاضای موثر دست و پنجه نرم می کند و بسیاری از کسب وکارها فعالیت های خود را متوقف کرده اند. دریپاسکا در ادامه وضعیت کسب وکارها در روسیه را نامطلوب دانست و افزود: اتاق بازرگانی روسیه نیز اعلام کرده است که حدود 3 میلیون کارفرما با خطر تعطیلی کسب وکار خود مواجه اند که در این صورت 6/8 میلیون نفر بیکار خواهند شد.

وی با متهم کردن بانک مرکزی روسیه به انفعال در برابر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بانک مرکزی روسیه از اقدامات قاطع برای کاهش تبعات منفی شیوع این بیماری بر اقتصاد کشور خودداری کرده است و با تداوم انفعال بانک مرکزی، اقتصاد روسیه با بحران مواجه خواهد شد.دریپاسکا همچنین با انتقاد از تعلل بانک مرکزی روسیه در کاهش نرخ بهره افزود: دلیل تعلل بانک مرکزی از کاهش نرخ بهره کاملا مبهم است و سیاست ثبات نرخ بهره در شرایط کنونی به نوسانات نرخ روبل خواهد انجامید.

آریاک سفر

دریپاسکا: برنامه های حمایتی بانک مرکزی روسیه تمسخر آمیز است

این میلیاردر روس برنامه های حمایتی بانک مرکزی روسیه در حمایت از شهروندان این کشور و بخش مالی روسیه در برابر تبعات منفی اقتصادی کرونا را نیز کوتاه مدت و ناکافی توصیف کرد.وی با مثال زدن اقداماتی از قبیل بررسی تعلیق بازپرداخت تسهیلات بانک ها تا اول جولای 2020 و برنامه تزریق منابع مالی به مشاغل کوچک و متوسط تا پایان سپتامبر2020، اظهار کرد: این برنامه ها را به سختی می توان برنامه های موثر برای جبران خسارت های کرونا به مشاغل و کسب‌وکارها در روسیه تلقی کرد.

دریپاسکا با تمسخرآمیز قلمداد کردن برنامه بانک مرکزی در حمایت از شهروندان این کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های بانک مرکزی روسیه طرح  تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات بانکی شهروندانی که به کووید 19 مبتلا شده اند را پوشش می دهد اما شامل افراد فراوانی که به این بیماری مبتلا نشده اند اما کسب وکار خود را در اثر کرونا از دست داده اند یا خسارت فراوانی دیده اند، نمی شود. وی تاکید کرد: چنین برنامه ای کاملا برخلاف عقل سلیم است!

این میلیاردر روس همچنین بیانیه بانک مرکزی روسیه که در آن اعلام شد شرایط  پیش آمده به دنبال همه گیری بیماری کرونا ضرورتی برای پرداخت یارانه مستقیم به شهروندان روس ایجاد نکرده است را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: کفگیر بانک مرکزی روسیه به ته دیگ خورده است و با سیاست های دهه 1950 نمی توان مشکلات امروز اقتصاد روسیه را برطرف کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز