میدکو 69 درصد افزایش سرمایه می دهد

بر اساس مصوبه مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)  این شرکت 69 درصد افزایش سرمایه می دهد.

به گزارش کاماپرس در مجمع عمومی عادی سالانه میدکو که صبح روز گذشته با حضور بیش از ۸۶ درصد از صاحبان سهام برگزارشد، مجید قاسمی به‌عنوان رئیس مجمع گفت: میدکو در مدت کوتاه ۱۱ تا ۱۲ ساله فعالیت خود توانست ۵ میلیون دلار فاینانس را روی زمین به بار بنشاند؛ این درحالی است که در شرایط تحریمی کشور، حتی اداره امور جاری با سختی مواجه شده است.

بنابه اعلام دنیای اقتصاد رئیس هیات‌مدیره میدکو با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون به توانمندی‌های صادراتی دست یافته است،تاکید کرد: در همین حال بانک پاسارگاد با توانمندی‌های ارزی که دارد از توان اداره به موقع بازپرداخت‌های مورد تعهد ناشی از تسهیلات در برابرصندوق توسعه ملی برخوردار است و جای هیچ‌گونه نگرانی درخصوص نوسانات نرخ ارز وجود ندارد. قاسمی با اشاره به اینکه در هلدینگ میدکو از امکانات معدنی برای صادرات مواد خام استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به فرآوری‌های این مجموعه و همچنین سایر شرکت‌های بزرگ در کشور، جلوگیری از خام‌فروشی در استان کرمان محقق شده است. همچنین در زمینه حوزه اقتصاد مقاومتی میدکو از مصادیق تحقق این امر در کشور محسوب می‌شود. وی در مورد برنامه عرضه زیرمجموعه‌های میدکو در بورس افزود: تا زمانی که از استحکام و تداوم فعالیت‌های هلدینگ مطمئن نباشیم نمی‌توان نسبت به عرضه سهام آنها اقدام کرد اما در عین حال فولاد زرند ایرانیان و سیرجان ایرانیان امسال وارد بورس خواهند شد اما عرضه سهام شرکت بابک مس به سال آینده موکول خواهد شد.

 

در این مجمع علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو با ارائه گزارش عملکرد میدکو در سال ۹۸ و برنامه‌های سال‌جاری گفت: طی سال گذشته کل عملیات معدنی شرکت ۷۷ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۹۵ تن بود که از این میزان ۶۹ میلیون و ۸۷۸ هزارو ۱۴۷ تن باطله‌برداری و ۷ میلیون و ۲۹۰ هزارو ۴۸۴ تن استخراج ماده معدنی بوده است. به گفته وی، همچنین در سال ۹۸، به میزان ۲ میلیون و ۱۷۵ هزارو  ۱۱۸ تن خرید سنگ‌آهن صورت گرفته است. پورمند تصریح کرد: میزان تولید این هلدینگ در مدت یاد شده در مجموع به ۱۲ میلیون و ۱۰۴ هزارو ۷۲۷ تن رسید که از این میزان ۲/ ۵ میلیون تن به کنسانتره آهن، ۳/ ۵ میلیون تن به گندله، ۷۶۸ هزار و ۳۰۴ تن به آهن اسفنجی، ۲۶۲ هزار و ۴۹۹ تن به شمش فولاد، ۲۱ هزارو ۹۰۸ تن به فروسیلیس، ۱۹۴ هزارو ۸۸۵ تن به کنسانتره زغال‌سنگ، ۲۲۰ هزارو ۸۵۵ تن به کک متالورژی، ۸ هزارو ۵۶۰ تن به قطران، ۲ هزارو ۷۷۷ تن به کاتد مسی و ۲ هزارو ۳۰۲ تن به لوله مسی اختصاص داشت. به گفته وی، طی سال ۹۸ در مجموع این هلدینگ  ۹/ ۴ میلیون تن فروش در بازار داخلی و ۵۴۶ هزارو ۴۹۸ تن فروش صادراتی داشته است.

آریاک سفر

سرمایه میدکو به 60 هزار میلیارد ریال می رسد

مدیر عامل میدکو، بهره‌برداری از سامانه خنک‌سازی کک به روش خشک، فرآوری زغال‌سنگ طبس و آهک و دولومیت بوتیا را از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ۹۸ برشمرد و افزود: فولاد‌سازی زرند، فولاد‌سازی بوتیا، احیای مستقیم بوتیا و تجهیز معدن زغال‌سنگ خمرود از طرح‌های باقی‌مانده شرکت است. وی در مورد برنامه تولید میدکو تصریح کرد: در سال ۹۹ در مجموع ۳/ ۹ میلیون تن ماده معدنی استخراج و ۳/ ۱۰۵ میلیون تن عملیات باطله‌برداری صورت خواهد گرفت و در مجموع میزان تولید محصولات به ۶/ ۱۵ میلیون تن خواهد رسید. براساس این گزارش، در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام میدکو پس از ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸، صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید و همچنین تقسیم ۹۷۰ میلیارد تومان سود یعنی به ازای هر سهم ۲۷۳ ریال بین سهامداران به تصویب حاضران در مجمع رسید. در ادامه در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ( میدکو)  افزیش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به  ۶۰ هزار  میلیارد ریال (افزایش ۶۹درصدی) به تصویب رسید و برای ۲ سال در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت و مقرر شد مرحله اول آن به میزان ۹۷۰۰ میلیارد ریال (معادل ۲۷ درصد) سرمایه فعلی بلافاصله پس از مجمع اجرایی شود.تامین مالی این هلدینگ فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می‌شود تا  مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر جبران شود.

انتهای پیام

مرتبط با : میدکو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز