میثم شکری ساز از انعطاف پذیری در مدیریت می گوید

لست سکند

برای اینکه کسب و کار شما بتواند لحظه به لحظه به رشد خود ادامه دهد، شما باید از ابزارهای مختلفی برای این کار استفاده کنید. با این حال در بین تمامی مهارت هایی که یک مدیر کسب و کار باید داشته باشد، انعطاف پذیری بیش از هر عامل دیگری در این میان تاثیرگذار خواهد بود. از همین رو به شما توصیه می کنیم که از دکتر میثم شکری ساز برای ایجاد این مهارت در درون خود کمک بگیرید. هر روز ممکن است اتفاقات زیادی در کسب و کار شما بیفتد که باید همه آن ها را به درستی مدیریت و ساماندهی کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل هولدینگ پارس پندار نهاد، میثم شکری ساز کارآفرین برتر ایرانی است که در سال های اخیر موفقیت های بی شماری را در حوزه کارآفرینی و کسب و کار به دست آورده است.

داشتن انعطاف در برخورد با کارمندان از نظر میثم شکری ساز

همانطور که از قبل به آن اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را با موفقیت رشد دهید، باید در ابتدا صفت انعطاف پذیری را در وجود خود قرار دهید. یکی از مهم ترین شرایطی که شما باید به عنوان مدیر انعطاف به خرج دهید، برخورد درست با کارمندان است. به طور قطع مدیریت درست منابع انسانی نقش بسیار حیاتی در موفقیت شما خواهد داشت و باید برای آن یک برنامه ریزی حرفه ای صورت دهید. ممکن است که شما در برخی از کارمندان تخلفاتی مشاهده کنید. مسلما اگر بلافاصله واکنش شدیدی به این موضوع نشان دهید،‌ شرایط کل کسب و کار به هم می ریزد.

راز آسمان پایتخت

از همین رو بهتر است که در ابتدا به خوبی تمامی شرایط را بسنجید و سپس بر اساس آن تصمیم گیری لازم را انجام دهید. دکتر میثم شکری ساز هم به صورت ویژه بر اهمیت انعطاف پذیری در برخورد با کارمندان تاکید می کند. اگر شما می خواهید که کسب وکار شما رشد بیشتری را تجربه کند، حتما مدیریت خود را از این لحاظ تقویت کنید تا شرایط مناسبی برای شما فراهم شود. خوشبختانه بسیاری از افراد این مهارت را در خود به وجود آورده اند و کسب و کار خود را تا جایی که امکان دارد رشد داده اند.

انعطاف پذیری در شرایط سخت و بحرانی کسب و کار

تمامی کسب و کارها ممکن است به شرایط سختی برسند که باید بتوان در این شرایط مدیریت را به بهترین نحو ممکن انجام داد. دلایل زیادی برای ایجاد شرایط بحرانی وجود دارد که برخی از آن ها خارج از اراده شما اتفاق می افتد. چنانچه این مشکل به هر دلیلی برای شما ایجاد شود،‌ باید برای حل آن دست به کار شوید. مهارت انعطاف پذیری در چنین شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر آقای میثم شکری ساز باید در این وضعیت قدرت مدیریت خود را نشان دهید.

اگر همیشه اوضاع خوب باشد مسلما شما کار مهمی انجام نداده اید. هنر در آن است که بعد از سخت شدن شرایط از خود انعطاف نشان دهید و مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنید. با توجه به اینکه داشتن انعطاف نیاز به آگاهی بالایی دارد، حتما باید آموزش های لازم در این زمینه را از آقای دکتر میثم شکری ساز دریافت کنید. زمانی که  کار شما به اوج بحران خود می رسد، باید بلافاصله دست به کار شوید و اقدامات لازم برای حل مساله را صورت دهید. در صورتی که شما نتوانید انعطاف خوبی در شرایط سخت داشته باشید، به طور قطع ادامه زندگی برای شما با سختی های زیادی همراه خواهد بود.

در حال حاضر بخش زیادی از مدیران کسب و کار مهارت انعطاف پذیری را آموخته اند و به همین علت زندگی موفقی را پشت سر می گذارند. اگر شما هم به این مهارت خاص مسلط شوید، مسلما نتایجی که می گیرید بی نظیر خواهند بود. حال که متوجه شدید که میثم شکری ساز کیست، حتما برای دریافت آموزش های مربوطه برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که دنیای کسب و کار همچون یک اقیانوس بزرگ است که طوفان های زیادی به سراغ شما خواهد آمد پس آمادگی خود در نظر بگیرید.

پذیرش تغییرات؛ مهم ترین راز یک مدیر انعطاف پذیر

یکی از مهم ترین معیارهایی که می تواند میزان انعطاف پذیری مدیر را نشان دهد این است که در برابر پذیرش تغییرات چگونه عمل می کند. همیشه دنیای کسب و کار با تغییرات مختلفی همراه است که شما باید از این موضوع آگاهی داشته باشید. اگر بنا به هر دلیلی تغییراتی ناخواسته به وجود آمد، شما باید به عنوان یک مدیر انعطاف پذیر شرایط جدید را بپذیرید و برای آن برنامه ریزی لازم را صورت دهید. متاسفانه بخش زیادی از مدیران این مهارت را ندارند و به جای استفاده از فرصت های خود، شروع به شکایت می کنند.

فراموش نکنید که شکایت کردن از شرایط نمی تواند هیچ کمکی به کسب و کار شما بکند و حتما باید تمام تلاش و همت خود را به کار ببندید تا شرایط فوق العاده ای را برای خود فراهم نمایید. به طور مثال بیماری کرونا یک عامل خارجی بود که شرایط بسیاری از کسب و کارها را تغییر داد و آن ها را چالش جدی مواجه کرد. بسیاری از مدیران با کمک آموزش های میثم شکری ساز این مرحله را پشت سر گذاشتند و کسب و کار خود را به درستی مدیریت نمودند.

اگر شما سوابق میثم شکری ساز را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که ایشان بهترین کسی هستند که انعطاف پذیری در مدیریت را آموزش می دهند. معمولا بسیاری از تغییرات هستند که خود مدیر نیز هیچ نقشی در آن ندارد. هر زمان که شرایط جدیدی به شما تحمیل شد، بهتر است که به سرعت دست به کار شوید و راه برون رفت از مساله را پیدا کنید. بدون شک اگر  شما آموزش های مهم را در این مورد دریافت کرده باشید،‌ به راحتی این بحران را پشت سر می گذارید.

سخن پایانی

برای اینکه شما بتوانید کسب و کار خود را به درستی مدیریت کنید،‌ باید حتما قابلیت انعطاف پذیری را در خود نهادینه کنید. به طور قطع برای شما شرایطی در کسب و کار به وجود می آید که باب میلتان نیست. در این وضعیت شما باید از خود انعطاف نشان دهید تا وضعیت بهتر است. میثم شکری ساز معتقد است که در برخورد با کارمندان نیز باید انعطاف پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهید تا نیروهای شما با حداکثر توان خود مشغول به کار شوند. خوشبختانه اگر آموزش کافی را ببینید به راحتی کار خود را جلو خواهید برد.

 

مرتبط با : هولدینگ پارس پندار نهاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز