موجودی حیرت‌انگیز تریاک‌های مصادره‌ای در انبارهای ایران

تریاک

یک مقام مسئول در صنعت داروسازی کشور از موجودی 4 هزار تنی تریاک مصادره شده در انبارهای کشور خبر داد.

به گزارش کاماپرس، شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که آیا تمام کشفیات مواد مخدر در کشور نابود می شود؟ واقعیت این است که نابود کردن تمام مواد مخدری که نیروی انتظامی از قاچاقچیان عمده این مواد کشف و ضبط می کنند اقدامی منطقی نیست چرا که بخشی از این مواد را می توان در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار داد.

روزنامه شرق در گزارش مفصلی به ماجرای جایگزینی داروی بوپرونورفین به جای متادون در پروتکل های درمانی اعتیاد در کشورمان پرداخته و در بخشی از این گزارش نیز با مدیرعامل یک شرکت داروسازی دست اندرکار در تولید داروهای درمان اعتیاد مصاحبه کرده است.

انبارهای مملو از تریاک مصادره ای!

وی در بخشی از این مصاحبه با بیان این که در حال حاضر بیش از چهار هزار تن تریاک مصادر‌شده در انبارهای کشور وجود دارد اظهار کرده است:  نگهداری از این موجودی تریاک در انبارها بسیار هزینه‌بر است؛ چون هم به ابنیه نیاز دارد و هم سرباز.

آریاک سفر

این فعال صنعت داروسازی کشور پیشنهادی نیز مطرح کرده است به این مضمون که اگر این تریاک‌ها تغلیظ شود و صمغ آن که بخش ضایعات تریاک است، بیرون کشیده شود، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بخش مفید و قابل استحصال برای مصارف دارویی باقی می‌ماند و با توجه ‌به میزان بالای کشفیات، با همین تریاک‌های مکشوفه نیاز کشور هرچقدر هم در زمینه بوپرنورفین افزایش پیدا کند، تبائین موجود در این تریاک‌ها کفایت می‌کند. ستاد مبارزه با مواد مخدر آماده است این تریاک‌ها را برای مصارف دارویی در اختیار قرار دهد، اما باید منبع مالی وجود داشته باشد که بتوان فرایند استحصال تبائین و سایر آلکالوئیدها را انجام داد».

به گفته وی ، در شرکت مهرسام دارو – شرکتی که او مدیرعامل آن است – کار استحصال تبائین از تریاک انجام نمی‌شود و هیچ وارداتی هم برای تبائین از خارج از کشور وجود ندارد؛ بنابراین حداقل فعلا حقیقت‌نیا مجبور است نیاز شرکتش به تبائین را از شرکت‌هایی که در داخل کشور این ماده را تهیه می‌کنند، تأمین کند: «قیمتی که شرکت‌ها برای فروش تبائین طلب می‌کنند، خیلی بالاست و بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان است. به طور معمول برای تهیه هر کیلو ماده مؤثره، سه کیلو تبائین لازم است؛ یعنی برای تولید یک کیلو ماده مؤثره بوپرنورفین حداقل ۴۵ میلیون و حداکثر ۵۱ میلیون تومان نیاز است».

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “موجودی حیرت‌انگیز تریاک‌های مصادره‌ای در انبارهای ایران

  1. علی گفته:

    گورپدر سگ هرچه خارجی است گلوی ما را فشار داده اندبااین تحریم های ظالمانه ،صادرات این مواد یک راه نجات است نه اینکه نماینده ابلیس آنها برای ما دل بسوزانه وآن را تبدیل به قرص یک مایع کنه وشکل جدید مصرف را عوض کنه همه ما می دانیم اینها دنبال سود خودشان هستند انتظارما جامعه ای عاری از مواد مثل امارات عربستان چین و……ازنیروی انتظامی است تا یک صدا جامعه نگه اینها خودشان تولید کننده وتوزیع کننده هستند بترسیم از گفتن دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست واقعیت جامعه را بپذیرید و مثل کبک سر درزیرفرف نکنید

  2. مصطفی گفته:

    به معتاد بدهید حالش ببرند دنبال شیشه نباشند افراد معتاد به مواد را که ترک آن برایشان امکان پذیر نیست و با سهمیه بندی عاقلانه توزیع نماید و دست مافیا قاچاق مواد مخدر را در ایران قطع کنید درصورت خلاف با شدت تمام با افرد خاطی قانونی برخورد کنند و به مجازات برسانید در خیلی کشورها ماری جوانا تحت مدیریت دولت آزاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز