مهلت پذیره نویسی پالایش یکم تمدید شد

در حالی که تا ساعتی دیگر – ساعت  12 و 30 دقیقه امروز چهارشنبه 26 شهریورماه 1399- آخرین مهلت پذیره نویسی صندوق پالایش یکم آغاز و در ساعت 14 این مهلت به پایان می رسد هنوز ابهاماتی برای سرمایه گذاران درباره این صندوق وجود دارد و رسانه ها از احتمال تمدید این مهلت خبر می دهند.

به گزارش کاماپرس، علاقه مندان به سرمایه گذاری در پالایش یکم بی صبرانه منتظر گشایش زمان پذیره نویسی این صندوق در ساعت 12 و 30 دقیقه امروز هستند و این درحالیست که ابهامات قیمت سهام های پالایشگاه های موجود در این صندوق نیز به جای خود باقیست.

ایلنا دقایقی پیش خبری منتشر کرده است مبنی بر این که گویا قرار است که مهلت پذیره نویسی یونیت های این صندوق تا چهار روز دیگر یعنی سی ‌ام شهریور ماه تمدید  شود.

بر اساس این گزارش در حال حاضر – زمان تنظیم این خبر –  جلسه‌ای درباره تمدید پذیره نویسی پالایش یکم در حال برگزاری است و نتیجه آن ساعت 14 امروز اعلام می‌شود. به هر حال در صورت عدم تمدید هم، علاقه مندان امروز فرصت خرید پالایشی اول یا همان دارا دوم را دارند.

بر اساس آخرین اخبار مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس و اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه ای از تمدید دوره پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم با نماد پالایش تا روز یکشنبه 30 شهریورماه 1399 خبر داد.(این خبر به روز رسانی شده است)

آریاک سفر

این انتظار وجود داشت که برای شفاف سازی بیشتر درباره ارزندگی پالایش یکم نماد چهار پالایشگاه پیشتر بازگشایی می شد و بعد از معامله این سهام ها برای متقاضیان شفاف می شد وضعیت آخرین قیمت این سهم ها چگونه است و تعدیل های انجام شده در این ۴ سهم با چه واکنشی در بازار مواجه می شود. در صورت تمدید نشدن مهلت، پذیره نویسی این صندوق با وجود چنین ابهام بزرگی به خرید چشم بسته و پرریسکی شبیه است که این ریسک بدون دلیل موجهی به متقاضیان تحمیل می شود.

لازم به ذکر است که سقف خرید این صندوق 5 میلیون تومان است و آنهایی هم که دارا اول را خریداری کردند می توانند تا سقف 3 میلیون دارا دوم را بخرند.

پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز  از پنجم شهریور ماه با تخفیف 20 درصدی آغاز شد و برای خرید این صندوق هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز