مهاجرت شغلی به دانمارک ؛ پنج نکته کلیدی که باید بدانید (2023)

لست سکند

دانمارک با ۳.۷۳ درصد نرخ بیکاری هشتمین کشور جهان با پایین‌ترین نرخ بیکاری است و این مسئله موجب شده تا این کشور یکی از انتخاب‌های مطلوب برای مهاجرت باشد. ضمن اینکه مهاجرت شغلی به این کشور و قرار گرفتن در مسیر دریافت اقامت می‌تواند شما را به شهروندی کشوری از اتحادیه اروپا با یک پاسپورت معتبر درآورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از بهترین‌روش‌ها برای مهاجرت به دانمارک مهاجرت شغلی است. در این‌جا به کمک داده‌های وب‌سایت «موسسه حقوقی سروش فردا» سعی داریم پنج نکته کلیدی درباره مهاجرت شغلی به دانمارک را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۱. شرایط دریافت ویزای کاری دانمارک چیست؟

دانمارک از جمله کشورهای نوردیک به شمار می‌آید و ورود و کار کردن شهروندان سایر کشورهای این منطقه مانند سوئد، نروژ و فنلاند به این کشور آزاد است. اعضای اتحادیه اروپا هم برای کار کردن در دانمارک نیاز به مجوز یا ویزای کاری ندارند. اما اهالی سایر کشورها برای کار کردن در دانمارک باید ویزای کاری بگیرند. برای این‌کار هم در ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از دانمارک پیدا کنید و بعد برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

۲. آیا دانمارک برای دریافت ویزای کاری مناسب است؟

دانمارک از جمله کشورهایی است که آمار بیکاری پایینی دارد و همیشه در جمع ده کشور اول دنیا از نظر نرخ پایین بیکاری قرار دارد. برای همین کشوری مناسب برای حضور مهاجران به شمار می‌آید و پذیرای نیروی کار مهاجر هم به حساب می‌آید.

۳. آیا دانمارک کشوری مهاجر پذیر است؟

اداره مهاجرت دانمارک هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را منتشر می‌کند که بهترین منبع برای مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید جدیدترین آپدیت این لیست را بررسی کرده و شرایط خود را نسبت به آن بسنجید.

۴. مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری

مهم‌ترین مدرکی که برای دریافت ویزای کاری لازم دارید دریافت یک پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارکی است. به جز آن هم برای دریافت ویزای کاری به موارد زیر نیاز دارید:

پاسپورت معتبر

عکس پاسپورتی جدید

فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری

مدارک تحصیلی

سوابق شغلی و رزومه کاری

مدارک تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی

مدرک عدم سوء پیشینه کیفری

رسید رزرو بلیط هواپیما

مدارک محل اقامت شامل رسید رزرو هتل یا اجاره خانه

بیمه نامه مسافرتی به ارزش 30 هزار یورو

۵. مراحل اخذ اقامت در دانمارک

زمانی که ویزای خود را دریافت کردید، باید برای دریافت اجازه کار اقدام کنید. اداره مهاجرت دانمارک اطلاعات اولیه شما را بر اساس نوع درخواست ثبت شده، بررسی کرده و در نهایت برای اعطای اقامت اقدام می‌کند.اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید نیازی به دریافت ویزا نیست، اما برای اقامت بیش از ۹۰ روز باید اقامت دریافت کنید. به منظور دریافت اقامت دائم دانمارک باید به مدت حداقل ۸ سال در این کشور مشغول به کار و زندگی شوید. پس از ۱ سال اقامت دائم نیز می‌توانید برای دریافت پاسپورت و تابعیت دانمارکی اقدام کنید.

موسسه حقوقی سروش فردا

اگر به دنبال مهاجرت کاری به اروپا هستید می‌توانید از خدمات موسسه حقوقی سروش فردا استفاده کتید. موسسه حقوقی سروش فردا (و موسسه بین المللی سروش فردا)، در زمینه مشاوره حقوقی بین الملل فعالیت خود را زیر نظر وکلای پایه یک دادگستری ایران آغاز نموده است و امروز به عنوان یکی از معتبرترین موسسات حقوقی ایران شناخته می شود.

همچنین مجموعه‌های گوتوتی آر، ملک پور، حامی مهاجر هم خدمات مشابه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : حامی مهاجرسروش فرداگوتوتی آرموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز