مهاجرت به ایتالیا بهتر است یا فرانسه؟

یکی از چالش‌های شاید جذاب مهاجران انتخاب مقصد است که باوجود کشورهای متفاوت در جهان باید معیارها سنجیده شود که کدام کشور برای هر فرد بهترین مقصد خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مهاجرت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دو کشور پرطرفدار در جهان ایتالیا و فرانسه هستند که به‌خصوص دانشجویان به سبب سیستم قوی آموزشی میان انتخاب این دو کشور بسیار مردد می‌شوند. در ادامه سعی شده مقایسه مختصری راجع‌به این دو کشور انجام شود.

جمعیت ایتالیا و فرانسه

کشور ایتالیا را پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست‌وسومین کشور پرجمعیت دنیا می‌دانند که جمعیتی حدود 59 میلیون نفر را در خود جای داده که از این تعداد حدود 93 درصد آن‌ها مسیحی هستند. آب و هوای ایتالیا معتدل فصلی است ولی آب‌وهوای مناطق ساحلی این کشور بسیار متفاوت است. واحد پول ایتالیا یورو و زبان رسمی این کشور ایتالیایی است که جمعیت هم‌زبان ایتالیایی در جهان حدود 63 میلیون نفر هستند.

کشور فرانسه در اروپای غربی قرار گرفته و بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپاست که با توجه به شکل نقشه لقب آن شش ضلعی در زبان فرانسوی است. این کشور حدود 67 میلیون نفر جمعیت دارد که 275 میلیون نفر از جمعیت جهان فرانسوی زبان هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پول کشور فرانسه یورو است. این کشور هم سواحلی در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد و سومین کشور بزرگ قاره اروپا نامیده می‌شود.

آریاک سفر

جالب است بدانید که جمعیت مهاجران در کشور فرانسه 6.5 میلیون نفر و تعداد مهاجران در ایتالیا حدود 6.2 میلیون نفر اعلام شده است.

شرایط تحصیل در ایتالیا و فرانسه چطور است؟

از شرایط تحصیل در ایتالیا می‌توان به عدم تاثیر معدل بر روی پذیرش، عدم نیاز به شرکت در آزمون، برگزاری گپ تحصیلی وعدم محدودیت سنی اشاره کرد. البته برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا باید مدارک زبان ارائه شود که متقاضیان می‌توانند تا زمان ثبت‌نام در دانشگاه، مدارک خود را دریافت کنند.

گفتنی است تحصیل در فرانسه به شرایط دانشگاه مورد نظر فرد بستگی دارد و هر فردی برای پذیرش باید شرایطی خاص داشته باشد.

در ایتالیا و فرانسه دخل و خرج با هم جور درمی‌آید؟

می‌توان به عنوان یکی از مزیت‌های تحصیل در ایتالیا و فرانسه به کار کردن همزمان اشاره کرد که دانشجویان می‌توانند از این راه هزینه مورد نیاز خود برای زندگی یا تحصیل را در بیاورند.

حداقل در آمد در فرانسه حدود 10.8 یورو به ازای هر ساعت و در ایتالیا 7 یورو به ازای هر ساعت است.

البته هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه مابین 800 تا هزار یورو در ماه و در ایتالیا مابین 700 تا 900 یورو در ماه است همچنین هزینه تحصیل دانشجویان در فرانسه حدود 200 یورو در سال که تقریبا می‌توان گفت رایگان است ولی در ایتالیا حدود 900 تا 4 هزار یورو در سال خواهد شد.

از مزایای تحصیل در ایتالیا که 30 دانشگاه در رنکینگ کیواس دارد می‌توان اخذ پذیرش آسان از دانشگاه‌ها، شانس بیشتر برای استفاده از بورسیه‌ها و فاند، امکان برخورداری از بورسیه‌های استانی ایتالیا برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی را نام برد.

از مزایای تحصیل در فرانسه که این کشور دارای 36 دانشگاه برتر در رنکینگ کیواس است می‌توان به امکان برخورداری از تحصیل تقریبا رایگان، امکان اخذ ویزا برای دوروه‌های زبان فرانسوی پیش از ورود به دانشگاه و فراهم شدن شرایط مهاجرت آسان‌تر به کشورهایی همچون کانادا اشاره کرد.

راهکارهای دیگر برای مهاجرت به ایتالیا و فرانسه

البته می‌توان با سرمایه‌گذاری نیز به کشورهایی همچون ایتالیا و فرانسه مهاجرت کرد که این سبک مهاجرت نیز شرایط خود را دارد.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ایتالیا را دارند باید شرکتی را دراین کشور ثبت کنند و حداقل برای 4 شهروند ایتالیایی اشتغال ایجاد کنند.‌

افراد می‌توانند با شرایطی همچون اثبات تمکن مالی، اجاره ملک یا خریداری ملک و اثبات درآمد ماهیانه ثابت، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های عضو بورس فرانسه  تحت نظر دولت با مقدار سرمایه مشخص همچنین ثبت شرکت با برخورداری از بیزنس پلن با روش سرمایه‌گذاری به کشور فرانسه مهاجرت کنند.

گفتنی است برخی افراد نیز می‌توانند از طریق مهاجرت کاری به مقصد فرانسه و ایتالیا اقدام کنند که این امر نیز دارای شرایطی خاص است.

اگر فردی مایل به مهاجرت کاری به مقصد فرانسه باشد باید از طریق اخذ جاب‌آفر به شرط ارائه گواهی عدم تامین نیرو در اتحادیه اروپا اقدام کند.

همچنین متقاضیان مهاجرت به ایتالیا می‌توانند از طریق اخذ جاب‌آفر یا راه‌اندازی کسب‌وکار به این کشور مهاجرت کنند.

جالب است بدانید نرخ بیکاری در فرانسه 7.3 درصد و در ایتالیا 8.8 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز