مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی به عنوان کشوری با دانشگاه‌های بین المللی کیفیت و فضای آموزشی وسیع، یکی از بهترین گزینه‌های دانشجویان برای مهاجرت محسوب می‌شود. از مزایای تحصیل در قبرس شمالی می‌توان به دریافت مدرک بین المللی معتبر برای ارائه به اقصی نقاط دنیا برای ادامه تحصیل و کار اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تحصیل و مهاجرت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشد سیستم آموزشی قبرس شمالی در چندین سال گذشته و ارائه برنامه‌های آموزشی استاندارد و متنوع، سبب شده تا این کشور نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای دانش آموزان نیز به مقصدی جذاب تبدیل شود. علاوه بر سیستم آموزشی پیشرفته، سلامت و سطح امنیت بالای مدارس خصوصی و دولتی در این کشور، موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل کودکانشان به فکر مهاجرت به قبرس باشند. کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در قبرس شمالی می‌پردازد.

تحصیل در قبرس شمالی در مقطع پیش دبستانی

خانواده‌ها می‌توانند کودکان خود را از سنین 4 تا 6 سال در مقطع پیش دبستانی در قبرس ثبت نام کنند. مقطع پیش دبستانی در قبرس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

آریاک سفر

تحصیل در قبرس در مقطع ابتدایی و متوسطه

تحصیل در قبرس شمالی در مقطع ابتدایی در سه دوره صورت می‌گیرد. دوره دبستان برای کودکان 7 تا 12، دوره متوسطه اول برای کودکان 12 تا 14 سال است. دوره متوسطه سوم یا دبیرستان نیز در مدارس پیشرفته و حرفه‌ای Lycee`s صورت می‌گیرد. ثبت نام در مدارس خصوصی یا دولتی در قبرس به میزان توان مالی خانواده‌ها بستگی دارد؛ با وجود این، هردو این مدارس از استانداردهای یکسانی پیروی می‌کنند.

تحصیل در قبرس شمالی در مقطع دانشگاه

قبرس شمالی از دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر با فضای آموزشی بسیار وسیع و امکانات بی‌شمار برخوردار است. آموزش عالی در این کشور از طریق کالج معلمان، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشکده باز اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه ، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه اروپایی لفکه، دانشگاه بین‌المللی آمریکایی و غیره ارائه می‌شود.

ضمن این‌که برنامه‌های آموزش عالی در قبرس شمالی شامل چهار مقطع فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس به عوامل متعددی از جمله دانشگاه و شهر مورد نظر بستگی دارد. با وجود این، هزینه تحصیل در قبرس در مقایسه با دیگر کشورها بسیاری به صرفه و مناسب است. میزان شهریه هر موسسه آموزشی با توجه به برنامه تحصیلی و مدت زمان تحصیل در آن تعیین می‌شود.

به‌طور متوسط هزینه تحصیل در قبرس برای مقطع کارشناسی حدود 3000 تا 13000 یورو تمام می‌شود. این رقم برای مقطع تحصیلات تکمیلی از حدود 5000 تا 10000 یورو متفاوت است. ضمن این‌که هزینه تحصیل برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی مقداری بالاتر بوده و از میزان 10000 تا 22000 یورو برای شما تمام می‌شود. اگر به دنبال تحصیل در مقطع دکترا در قبرس هستید، هزینه‌های تحصیل برای این مقطع در حدود 7000 یورو یا بیشتر است.

مدارک لازم برای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزای دانشجویی ندارد؛ با وجود این مدارک لازم باید به انگلیسی ترجمه شده و تحویل دانشگاه شود. این مدارک شامل سوابق تحصیلی به علاوه ریزنمرات مقطع قبلی، کپی کارت ملی و شناسنامه، کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، چهار عدد عکس پرسنلی ۶ در ۴ ، مدرک زبان آیلتس IELTS با نمره 5.5 و مدرک زبان تافل TOEFL است. ضمن این‌که پذیرش در دانشگاه‌های این کشور منوط به داشتن مدرک زبان نیست و امکان گذراندن یک دوره زبان یکساله در دانشگاه‌های این کشور فراهم شده است.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

یکی از راه‌های آسان مهاجرت به قبرس برای دانشجویان، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. با دریافت مدرک دیپلم و حداقل 12 سال تحصیلات پیش دانشگاهی می‌توانید برای دانشگاه‌های قبرس اپلای کنید. اگر در دوران دانش آموزی به قبرس مهاجرت کرده‌اید، برای تحصیل در دانشگاه باید در آزمون ورودی پذیرفته شوید.

تحصیل در قبرس با مجموعه آسمان قبرس

اقدام به تحصیل در قبرس و اپلای برای دانشگاه‌های این کشور یا مهاجرت به قبرس، بهترین گزینه، مشورت با افراد کاربد و متخصص است. مجموعه آسمان قبرس با ارائه خدمات ویژه از جمله مشاوره کارشناسات متخصص، در این زمینه شما را یاری خواهد کرد. خدمات مجموعه آسمان قبرس علاوه بر ارائه مشاوره و انجام امور تحصیل در قبرس ، شامل دریافت پاسپورت، کار، برگزاری انواع سمینار و نمایشگاه و حتی برگزاری جشن ازدواج و ماه عسل در قبرس نیز می‌شود.

مرتبط با : آسمان قبرس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز