آرایشگاه‌ ها با وجود کرونا رونق می‌گیرند؟

پس از بازگشایی پاساژ‌ها، آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه از جمله مشاغل پرخطری هستند، که با تصمیم ستادملی کرونا بعد از دوماه، مجاز به فعالیت هستند اما آیا با وجود کرونا از بازگشایی آرایشگاه ها استقبال می شود؟

به گزارش کاماپرس، آرایشگاه ها از جمله مشاغلی بودند که همزمان با شیوع کرونا و با توجه به خطر تجمع تعداد زیاد مشتریان در این مکان‌ها، از اوایل اسفندماه تعطیل شدند. این تعطیلی اجباری در حالی اتفاق افتاد و صنف آرایشگران را در شوک فروبرد که هر ساله موعد شب عید، از زمانهای مفید کسب درآمد بیشتر برای خیلی از سالن‌دارهاست. حالا دوماه بعد از تعطیلی اجباری آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، با تصمیم ستادملی کرونا از امروز فعالیت کلیه آرایشگاه‌های مردانه و زنانه مجاز شد و این درحالیست که تا بازگشت کار آرایشگاه ها به روال عادی هنوز زمان زیادی باقی مانده است چرا که بسیاری افراد در ایام قرنطینه موهای خود را بسیار کوتاه کرده اند و فعلا نیازی به مراجعه به آرایشگاه ندارند. ضمن آن که تعداد افرادی که کماکان ترجیح می دهند در منزل به آرایش مبتدی موهای خود بپردازند ولی خود را در معرض خطر کرونا با تردد به آرایشگاه ها قرار ندهند ، کم نیست.

بنا به اعلام ایسنا، بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، در آخرین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و براساس مذاکرات انجام شده در این کمیته که با حضور رییس اتاق اصناف ایران برگزار شد، مقرر شد فعالیت تمامی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شود.

ارائه تسهیلات به آرایشگاهها

آریاک سفر

آرایشگاهها از جمله کسب وکارهای آسیب دیده‌ای هستند که دولت ایران پیش از این  اعلام کرده بود برای کمک به آنها در پی شیوع کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده است. آنطور که نائب ریس اتاق اصناف ایران وعده داد، در فاز اول پرداخت تسهیلات حمایتی ۱۳ رسته اصناف  وام دریافت می کنند. به گفته او تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، رستوران ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از جمله این صنوف هستند. همچنین به کارگاه‌ها‌یی که حق بیمه اسفند و فروردین و اردیبهشت را پرداخت کرده باشد، تسهیلات تعلق می‌گیرد. هرچند از میزان مبلغ وام پرداختی هنوز اطلاعی در دست نیست اما اتاق اصناف ایران اعلام کرده که تا ۲۰ اردیبهشت میزان پرداخت تسهیلات به بنگاههای آسیب دیده از کرونا مشخص می شود.

با اینهمه، تدوام تعطیلی تالارهای عروسی و لغو بسیاری از مراسم‌ها همچنان سالن‌های زیبایی را در معرض رکود طولانی‌مدت قرار داده است. بسیاری از کارگران این سالن‌ها به درآمد ماهانه خود متکی هستند و در سایه عدم وجود امنیت شغلی وآسیب‌های فیزیکی در اثر ساعت‌های طولانی کار، از خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند. دسته‌ای از کارگران این واحدها هم که از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند، تحت پوشش بیمه بیکاری ایام کرونا قرار گرفته‌اند که هنوز معلوم نیست چه زمانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز