معروف ترین بدافزارهای ماه ژوئن معرفی شدند

بدافزارها هم محبوب و غیرمحبوب دارند و برخی از آنها در میان مجرمان سایبری پرطرفدارتر از سایرین هستند!

به گزارش کاماپرس طبق تحقیقات شرکت Check Point ، در ماه ژوئن ، مجرمان سایبری اغلب بدافزارهایی را از طریق هرزنامه توزیع می کردند که به آنها اجازه می داد تا برای گرفتن باج ، اطلاعات مربوط به دستگاههای قربانیان را به سرقت برده و رمزنگاری کنند.
در مکان اول از نظر محبوبیت در بین مجرمان سایبری در جهان بدافزارهای Trojan و اینفو استیلر Agent Tesla قرار دارند که برای سرقت رمزهای عبور Wi-Fi و به دست آوردن اطلاعات از طریق Outlook استفاده می شوند. در تحقیق شرکت امنیت سایبری Check Point آمده است: “نرم افزار Agent Tesla در صدر لیست فعال ترین بدافزارها در ماه ژوئن قرار دارد و بر 3درصد اقدامات مخرب سایبری در سراسر جهان تأثیر گذار است.”در مکان دوم ، بات نت Phorpiex و نرم افزار XMRig قرار دارند که هر یک 2درصد از حملات سایبری را در جهان در برمی گیرند. Phorpiex نرم افزاری است که بدافزارها از طریق آن پخش می شوند ، از جمله بدافزار sextortion (که در ازای عکس و فیلم های شخصی از دوربین های دستگاه های کاربران درخواست پول می کند)، و نرم افزار XMRig که برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده Monero استفاده می شود.
به نقل از ریانووستی: “در روسیه ، در ماه ژوئن ، گسترده ترین بدافزار برای دومین ماه متوالی Emotet باقی مانده است ، که به 6درصد از سازمان ها و موسسات در سراسر روسیه حملات انجام داده است. در ادامه بدافزارهای RigEK و XMRig به ترتیب با 6درصد و 5درصد اقدامات مجرمانه قرار دارند. بدافزار Trojan Emotet می تواند ایمیل های فیشینگ حاوی پیوست ها و پیوندهای مخرب را به کاربران ارسال کند و RigEK حاوی نرم افزارهای خطرناک برای Internet Explorer ، Flash ، Java و Silverlight است.

در میان بدافزارهای گوشی های همراه در ماه ژوئن ، Dropper Trojan Necro پرکاربردترین بدافزار در جهان شناخته شد. عملکرد این بدافزار به این گونه است که نرم افزارهای مخرب را در تلفن همراه بارگزاری کرده، تبلیغات مزاحم را گوشی پخش نموده و اشتراک های غیررایگان را ناخواسته برای کاربر فعال می کند. Hiddad دیگر بدافزاری است که امکانات و قابلیت های سیستم عامل گوشی همراه را برای قربانی باز می کند اما در عین حال به بارگزاری بدافزارهای مخرب در فرآیند سیستم عامل تلفن همراه کمک می کند. در ادامه بدافزار Lotoor قرار دارد که از آسیب پذیری های موجود در سیستم عامل اندروید و iOS برای دسترسی به دستگاه های هک شده بهره می برد.

آریاک سفر

 

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز