معرفی ۵ دانشگاه معتبر مالزی برای مهاجرت تحصیلی

به گزارش کاماپرس، مالزی تبدیل به یکی از قطب‌های مطالعاتی آسیا و حتی حوزه بین‌المللی شده است. همه ساله، تعداد زیادی دانشجو از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. دولت مالزی هدف بلندپروازانه‌ی جذب 250 هزار دانشجوی بین‌المللی تا پایان سال 2025 را در سر می‌پروراند. دانشگاه‌های مالزی در حال حاضر در رتبه‌بندی جهانی و منطقه‌ای، رتبه‌های مطلوبی کسب کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در کانادا، کیفیت مطلوب زندگی، اعطای مدارک معتبر بین‌المللی، سیستم‌های آموزشی پیشرفته، ارتباطات گسترده دانشگاه‌های مالزی با سایر دانشگاه‌های دنیا، اینترنت نسل پیشرفته فایو جی و آموزش به زبان انگلیسی باعث شده‌اند که مالزی به یازدهمین مقصد محبوب تحصیلی در کل دنیا تبدیل شود. در ادامه این متن، به 5 دانشگاه برتر کشور مالزی اشاره می‌شود

1- دانشگاه مالایا

این دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در پایتخت و بزرگترین شهر مالزی، یعنی کوالالامپور واقع شده است. دانشگاه مالایا در سال 1949 میلادی تأسیس شده است و لقب قدیمی‌ترین دانشگاه مالزی را در اختیار دارد.بیش از 14 هزار دانشجوی کارشناسی و 13 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مالایا مشغول تحصیل هستند. طبق آخرین رتبه‌بندی‌ها، دانشگاه مالایا در رتبه 24 آسیا و 87 جهان قرار گرفت. طبق آخرین آمار، بیش از 25 درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه، اتباع کشورهای دیگر بودند.

آریاک سفر

2- دانشگاه ملی مالزی

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر مالزی است که به یو کی ام مالزی هم شهرت دارد. این دانشگاه دولتی دانشجویان در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌پذیرد و تمرکز ویژه‌ای بر دو مقوله‌ی تحقیق و آموزش دارد. پردیس اصلی دانشگاه ملی مالزی در شهر بانگی واقع شده است. بانگی شهر کوچکی در منطقه سلانگور در جنوب کوالالامپور است. این دانشگاه در رتبه 43 آسیا و 184 جهان قرار دارد. زمان تأسیس دانشگاه ملی مالزی به سال 1970 بر می‌گردد. جذب هیئت علمی خارج از کشور این دانشگاه بسیار بالا است و رتبه 12 در آسیا را از نظر این شاخص دارا است.

3- دانشگاه پوترای مالزی (یو پی ام)

این دانشگاه حائز رتبه 36 مشترک آسیا و 202 جهانی شده است. دانشگاه تحقیقاتی و دولتی پوترا در شهر سردانگ در جنوب کوالالامپور واقع شده است. دانشگاه پوترای مالزی که در ابتدا به عنوان یک کالج کشاورزی تأسیس شد، تمرکز زیادی بر تحقیق و تدریس در حوزه کشاورزی و جنگلداری داشت، اما اکنون رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی متعددی، خصوصاً تحصیلات تکمیلی، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

4- دانشگاه علوم مالزی (یو اس ام)

این دانشگاه رتبه 46 آسیا و 207 جهان را به نام خود ثبت کرده است. دانشگاه علوم مالزی در ابتدا یک مرکز آکادمیک تحقیقاتی بود که اکنون رشته‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. پردیس اصلی این دانشگاه جرج تاون در جزیره پنانگ واقع شده است. دو پردیس دیگر که متمرکز بر مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی هستند، به ترتیب در غرب و شرق شبه جزیره مالزی قرار دارند. دانشگاه علوم مالزی رتبه اول مقالات تحقیقاتی منتشرشده به ازای هر عضو هیئت علمی و رتبه دوم بیشترین تعداد استنادات در هر مقاله را در مالزی به نام خود ثبت کرده است. بنابراین، دانشگاه علوم مالزی از نظر پژوهشی در جایگاه برتری قرار دارد.

5- دانشگاه صنعتی مالزی

این مؤسسه دولتی عموماً دانشجو در رشته‌های مهندسی و فناوری می‌پذیرد. دانشگاه صنعتی مالزی دو پردیس اصلی دارد: یکی در پایتخت کوالالامپور و دیگری جوهور بهرو، شهری در جنوبی‌ترین نقطه‌ی مالزی. هر چند، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته‌های متنوعی از قبیل مهندسی، علوم زیستی، مهندسی پزشکی، مدیریت و منابع انسانی می‌توانند مشغول به تحصیل شوند. طبق آخرین رتبه‌بندی‌ها، این دانشگاه در رتبه 49 آسیا و 228 جهان قرار داشت.

مجموعه های مشاوره شریف، ویزا گرد، آرات و هومان ویزا آمادگی دارند تا در زمینه مهاجرت تحصیلی به مالزی به شما مشاوره دهند تا کمترین چالش را در مسیر مهاجرت تحصیلی به مالزی تجریه کنید.

 

انتهای پیام

مرتبط با : آراتمشاوره شریفهومان گشتویزاگرد
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز