معرفی دو کتاب از تاریخ معاصر انتشارات رسا

خواندن تاریخ معاصر همیشه طرفداران سفت و سخت خودش را داشته. روایت‌های مختلف از رویدادهایی که در یکصد سال اخیر رخ داده به خوانندگان جست‌وجوگر این کمک را می‌کند تا تصویری واقعی‌تر از یک رویداد را برای خودشان ترسیم کنند. از این رو شاید خواندن کتاب‌های تاریخی نشر رسا برای علاقه‌مندان مفید باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سرهنگ غلامرضا نجاتی کس است که در یک مجموعه دو جلدی و ۱۲۰۰ صفحه‌ای تلاش کرده رویدادهای تاریخی ایران از کوتا تا انقلاب اسلامی را روایت کند. او خودش شاهد این رویدادها بوده و از نقطه نظر یک روای این مسائل را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در جلد اول این کتاب به عناوینی چون «علل شکست نهضت ملی ایران و پی‌آمدهای آن»، «مقاومت در برابر رژیم کودتا»، «بررسی علل و عواملی که محمدرضا شاه و دولت‌های دست نشانده او توانستند به مدت ۲۵ سال با خودکامگی بر ما حکومت کنند»، «شناخت مردانی که در آن دوران»، «رهبری گروه‌های اپوزیسیون را در مبارزه علیه رژیم به عهده داشتند»، «بررسی و تحلیل عملکرد سیاسی و علل عدم موفقیت آنها نیز عواملی که موجبات شکست برنامه‌های رفورم شاه را فراهم ساخت» پیداخته می‌شود. .مباحث جلد دوم هم شامل «طوفان نزدیک می‌شود(زمامداری کارتر، بازدید شاه از آمریکا، کابینه شریف امامی  و …)»، «ایران در آستانه انقلاب»، «انقلاب آیت‌الله خمینی(ره) در پاریس»، «مشکل حضور شاه در ایران»، «مبادله پیام‌های سیاسی‌: دیدار شخصیت‌های خارجی با امام خمینی(ره)» و «فروپاشی رژیم پهلوی؛ سرانجام محمدرضا شاه» می‌شود.

آریاک سفر

کتاب «تاریخ سیاسی بیست و پنج ساله ایران (از کودتا تا انقلاب)» ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

احسان نراقی از جمله چهره‌های پربحث تاریخ معاصر است. او در سوئیس و فرانسه جامعه‌شناسی خوانده و سال‌ها مشاور فرح دیبا بوده. او همچنین به مدد این مصاحبت و نزدیکی هشت باز با محمدرضا پهلوی دیدار کرده که شرح این دیدارها و برخی خاطرات شخصی‌اش از آن سال ها تا انقلاب و کمی پس از آن را در کتاب «از کاخ شاه تا زندان اوین» روایت کرده است.

کتاب «از کاخ شاه تا زندان اوین» را احسان نراقی نوشته و سعید آذری آن را به فارسی برگردانده است. این کتاب را نشر رسا در ۵۴۴ صفحه و با قیمت ۲۵۰ هزار تومان راهی بازار کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات رسا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز