معرفی خریدار تابلوی آیدین آغداشلو ؛ فقط با حکم قضایی

فروش 12 میلیارد تومانی یک اثر آیدین آغداشلو در حراج تهران با توجه به حاشیه هایی که اخیرا پیرامون این نقاش مشهور ایجاد شده بود کنجکاوی فراوانی درباره خریدار این اثر ایجاد کرده است.

به گزارش کاماپرس، حرف و حاشیه ها درباره آیدین آغداشلو با منتشر شدن اظهاراتی از سوی برخی هنرجویان و اصحاب رسانه درباره این نقاش مشهور کشور و متهم کردن او به تجاوز آغاز شد و بعد از به فروش رسیدن اثر وی به قیمتی نجومی در حراج تهران دوباره اوج گرفت.

در پی فروش میلیاردی اثر آغداشلو در حراج تهران که بالاترین رکورد قیمت فروش یک اثر در این حراج نیز به شمار می رفت ، کامنت های متعددی در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از این کامنت ها خواستار افشای نام خریدار بودند.

یک شرکت خریدار تابلو آغداشلو بود

علیرضا سمیع آذر مدیر حراج تهران در این باره به خبرآنلاین گفته است؛ خریدار اثر آغداشلو نماینده یک شرکت بوده و در واقع یک شخصیت حقوقی این اثر را خریداری کرده است. به گفته وی، سایر افراد رقابت‌کننده  در خرید اثر اشخاص حقیقی بودند.

آریاک سفر

سمیع آذر تصریح کرده است که حراج‌های معتبر دنیا مجاز به اعلام نام خریداران آثار نیستند اما خود خریداران در صورتی که مایل باشند می‌توانند خود را معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که حراج تهران در چه صورتی نام خریدار را افشا خواهد کرد گفته است؛ ما تنها با دستور قضایی می‌توانیم اسامی خریداران یا فروشندگان را در اختیار مسئولین قرار دهیم.

کسی از آغداشلو شکایت نکرده ولی خود او شکایت کرده است

مدیر حراج تهران درباره حاشیه های پیشین ایجاد شده برای این نقاش نیز اظهار کرد: آنچه ما درباره آقای آغداشلو می‌دانیم این است که او شاکی ندارد اما خود او چندین فقره شکایت با عنوان افترا و تشویش اذهان عمومی تقدیم دستگاه قضایی کرده است. وی در حال حاضر شاکی است و کسانی‌که به او تهمت زده‌اند متشاکی. اگر هم شکایتی باشد باید بررسی شود و مقام محترم قضایی در این خصوص حکم دهد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز