معرفی مکان‌های دیدنی و تفریحی اطراف شهر برای آخر هفته تهرانی‌ها

شلوغی و هیاهوی کار و زندگی به قدری زیاد است که گاه حتی تعطیلات آخر هفته هم بهانه خوبی برای سفر و فرار از شلوغی هاست. معمولا در این شرایط اولین گزینه همان نزدیک ترین گزینه است. جایی که بتوانید بدون دردسر و با طی کردن مسافت کوتاهی به آن برسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از لیدوماتریپ، در نزدیکی تهران روستاها و شهرهای کوچکی قرار دارند که مقصد نهایی تهرانی ها برای تعطیلات آخر هفته هستند. همین تعداد زیاد مسافر باعث شده که در این مناطق خانه و سوئیت هایی برای اجاره کوتاه مدت در اختیار مسافران قرار بگیرد تا خاطره خوشی از سفرشان برایشان رقم بخورد. اجاره ویلا اطراف تهران و درخواست اقامتگاه برای آخر هفته ها چنان پر تقاضا می شود که گاه حتی ممکن است سر بعضی از افراد بی کلاه بماند.

در ادامه این مطلب می خواهیم تعدادی از جاذبه های طبیعی و تفریح اطراف تهران را به شما معرفی کنیم. از این پس می توانید این مناطق را در لیست سفرهایتان قرار دهید و آخر هفته خوشی را رقم بزنید.

آریاک سفر

۱. چشمه های آب گرم  

طبیعت هزار رنگ اطراف تهران جاذبه ‌های گردشگری زیادی دارد که می‌ تواند یک روز زیبا و خاطره‌ انگیز برای تهرانی‌ های فراری از دود و شلوغی ایجاد کند. از جمله موهبت‌های طبیعی این منطقه چشمه ‌های آب گرم و سرد آن است. این چشمه ها علاوه بر زیبایی که به طبیعت بخشیده‌اند به نوعی مراکز درمانی هم محسوب می‌شوند.

چشمه آبعلی هراز، چشمه سیاه ‌سنگ، چشمه اعلا، چشمه تیز‌آب و چشمه آب گرم رینه از جمله چشمه های آب گرم اطراف تهران هستند. اقامتگاه های ارزان در اطراف تهارن کم نیستند. شما می توانید برای اجاره اقامتگاه در اطراف تهران اقدام به اجاره سوئیت ارزان در رینه کنید و به این ترتیب هم خیالتان از بابت محل اسکان راحت است و هم یکی از بهترین چشمه های آب گرم اطراف تهران را ببینید و هم از طبیعت زیبای رینه لذت ببرید.

۲. دشت لار 

دشت لار یکی از دشت‌های دیدنی ایران است که در مرز دو استان تهران و مازندران قرار دارد. این دشت زیبا در نزدیکی تهران و در دامنه کوه دماوند واقع شده و از مقاصد بکر و تماشایی برای طبیعت‌گردی و گردش در دل طبیعت است. دشت لار همچنین با عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود و از مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط‌ زیست به شمار می‌رود.

دشت لار به‌دلیل قرار گرفتن در کوهپایه قله دماوند منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و ‌هوا است که در فصل‌های گرم سال با داشتن هوای دلپذیر و مطبوع، مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی و لذت بردن از زیبایی ‌های آن است. اگر شما هم زمانی قصد رفتن به دشت لار را داشتید، خیالتان از بابت اسکان و اقامت راحت باشد. تنها کافی است پیش از سفر برای اجاره ویلا و سوئیت در دماوند اقدام کنید تا بتوانید با خیال راحت به تفریحتان بپردازید.

۳. آبشارهای طالقان 

میزان بارندگی نسبتا زیاد طالقان و چشمه ‌سارهای فراوان و رودخانه ‌های فصلی و دائمی آن، منشاء وجود و پیدایش آبشارهای زیادی در این منطقه شده که جلوه‌ ها و زیبایی ‌های طبیعی طالقان را دوچندان کرده است.

آبشارهای متعدد فصلی و دائمی در انحنا و دامنه کوه‌ ها و ارتفاعات، چشم‌ها را می‌نوازد. مشهورترین این آبشارها عبارتند از: آبشار کرکبود، آبشار شل بن، آبشار تره نو، آبشار آسکان، آبشار سفیدآب و آبشار سوهان. این آبشارها در فصل زمستان، جلوه خاصی از زیبایی به خود می‌گیرند و به ‌حدی قندیل ‌های یخ تشکیل می‌دهند که گویی به عصر یخبندان سفر کرده‌اید.

شما با سفری کوتاه به طالقان می توانید مجموعه ای از زیبایی ها را ببینید. کافی است شما هر زمان که قصد سفر کردید، برای اجاره سوئیت در طالقان و یا اجاره انواع دیگر اقامتگاه در این شهر اقدام کنید، تا دیگر از بابت اقامت هم دغدغه نداشته باشید و کیفیت سفرتان دو چندان شود.

۴. دشت لاله کندر 

در حوالی تهران و کرج چندین روستای خوش آب‌ و هوا و ییلاقی وجود دارد که برای گذران تعطیلات مقصدی عالی هستند. یکی از این روستاها، روستای کُندر است. روستای کندر طبیعتی سرسبز، بکر و چندین جاذبه دارد که دشت لاله‌های کندر یکی از معروف‌ترین آنهاست و به همین خاطر روستای کندر به پایتخت لاله‌های ایران معروف شده است.

در فصل بهار صخره‌های روستای کندر مانند دشتی از جنس مخمل که سرتاسر آن را گل‌های رنگارنگ لاله فرا گرفته جلوه‌ بی‌بدیلی به طبیعت منطقه می‌دهد.

یکی از امتیازات سفرهای این چنینی این است که دغدغه زیادی برای اقامت ندارید. اگر قرار است بیشتر از یک روز بمانید اجاره سوئیت ارزان در کرج بهترین راه برای شماست. به جز این انواع دیگر اقامتگاه هم در کرج موجود است که شما می توانید برای نزدیکی به دشت لاله در آن ها اقامت کنید. در این صورت برای رسیدن به این دشت زیبا دیگر نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید.

لیدوماتریپ، درگاهی مطمئن برای اجاره کوتاه مدت اقامتگاه

رزرو آنلاین در لیدوماتریپ به قدری آسان است که خودتان می‌توانید بدون هیچ پیش زمینه ای پس از ورود به سایت www.lidomatrip.com برای اجاره اقامتگاه اقدام کنید. کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به وبسایت و انتخاب شهر مورد نظر، می توانید اقامتگاه های موجود در آن شهر را به همراه تصاویر و مشخصات کامل اعم از نوع اقامتگاه، فضای اقامتگاه، مقررات اقامتگاه، تعداد افراد، تعداد اتاق‌ها، محدوده قیمت و … مشاهده کنید و  بعد از بررسی کامل و مشورت با همسفرانتان بر اساس بودجه، سلیقه و نیازتان مناسب ترین اقامتگاه را انتخاب کرده و رزرو آنلاین را انجام دهید.

مرتبط با : لیدوماتریپ
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز