معرفی انواع چای شهرزاد در بازار؛ بهترین طعم کدام است؟

برند شهرزاد از سال 1333 در زمینه عرضه چای شروع به فعالیت کرد. از مشخصه‌های اصلی چای شهرزاد، قوطی‌های زیبا و عکس شهرزاد روی جلد است که این چای را از انواع دیگر چای متمایز می‌کند. چای به عنوان اصلی‌ترین نوشیدنی در بین ایرانیان است و رنگ و طعم چای مهم‌ترین عناصری هستند که چای با آن سنجیده می‎شود. کاماپرس در ادامه به معرفی انواع چای شهرزاد می‌پردازد:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

چای ارل گری

چای ارل گری برای اولین بار در انگلستان استفاده شد و منشا چای انگلیسی از این جا سرچشمه می‌گیرد. این نوع چای برای اولین بار در انگلستان کشت شد و بعد ها در هندوستان کشت شد و مشهور شد. از مشخصات چای ارل گری، خوش عطر و خوش طعم بودن آن است. این چای در بسته‌های 500 گرمی عرضه می‌شود.

چای کله مورچه‌ای

یک چای غیرمعطر که در مزارع کنیا کشت می‌شود. این چای یکی از محبوب‌ترین چای‌ها در سرتاسر دنیا است و سریع دم می‌کشد. شکل دانه‌های این چای دایره‌ای و شبیه کله مورچه است و به همین دلیل این نام برایش انتخاب شده است. این چای در بسته‌های 400 گرمی و 500 گرمی عرضه می‌شود.

آریاک سفر

چای دارجلینگ

چای دارجلینگ یکی از نوشیدنی‌هایی است که برای سلامتی توصیه می‌شود. این چای از یک ترکیب سنتی در منطقه دارجلینگ در جنوب هند به وجود می‌آید و جزو چای‌های صادراتی هند است. چای دارجلینگ دارای انواع سفید، سیاه، سبز و اولونگ است. شرکت شهرزاد اولین برای اولین بار این چای را وارد ایران کرد. این چای دارای عطر و طعم تلخ و تندی است. این چای در بسته‌بندی‌های 500 گرمی به فروش می‌رسد.

چای آسام

این چای از گیاه آسامیکا در شمال شرقی هند تولید می‌شود و دارای کافئین زیادی است و به همین دلیل به عنوان چای صبحانه استفاده می‌شود. این چای طعم و عطر قوی دارد. بسیاری از چای‌های صبحانه ایرلندی و انگلیسی از چای آسام و یا مخلوطی از آن استفاده می‌کنند. این چای در قوطی‌های قرمز 325 گرمی عرضه می‌شود.

چای کلکته هندوستان

این چای به مدت زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارد و به دلیل طولانی بودن زمان دم کشیدن، عطر و طعم قوی‌تری دارد. طعم تلخ و تند این چای منحصر به فرد است. این چای کافئین زیادی دارد و برای کاهش خستگی در پایان یک روز کاری مناسب است. این چای در بسته‌های 400 گرمی عرضه می‌شود.

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

مرتبط با : شهرزاد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز