معرفی انواع روش ها و تجهیزات کارواش

تمیز و درخشان بودن ظاهر خودرو مسئله‌ای است که همواره رانندگان به آن توجه می‌کنند. کارواش‌های زیادی در سراسر دنیا برای شست و شوی تخصصی خودروها ایجاد شده‌اند و روز به روز تکنولوژی این کار پیشرفت می‌کند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کارواش صرفاً به معنای شستن بدنه خودرو نیست؛ بلکه یک کار تخصصی است که انواع مختلفی دارد. بر همین اساس، تجهیزات کارواش هم می‌تواند متفاوت باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اغلب افراد همواره به دنبال یک روش ایده‌آل و مقرون به صرفه برای شست و شوی خودرو هستند. اطلاع از انواع تجهیزات کارواش هم برای صاحبان خودرو مفید است هم برای کسانی که قصد دارند تا این کسب و کار پردرآمد را راه‌اندازی نمایند. در ادامه، به معرفی مزایای و معایب انواع کارواش پرداخته می‌شود.

کارواش سنتی

بیشتر کارواش‌های کشور از نوع سنتی یا دستی هستند. روش کار در این نوع کارواش‌ها پوشاندن بدنه خودرو با کف و مواد شوینده است. پس از آن، با استفاده از فشار آب بدنه را تمیز می‌کنند. تجهیزات کارواش سنتی ساده‌تر و کم هزینه‌تر است از انواع دیگر کارواش‌ها است. در واقع با یک عدد پمپ فشار قوی و شیلنگ و لانس می‌توان یک کارواش کم‌هزینه را راه‌ندازی نمود.

البته این روش، معایبی نیز دارد. معمولاً مقداری آلودگی در برخی از سطوح خودرو که دسترسی سختی دارد همیشه باقی می‌ماند. گاهی ممکن است به دلیل استفاده از فشار آب قوی، قسمت‌هایی از رنگ سپر از بین برود. این روش، هزینه مصرف آب زیادی دارد و به نیروی کار بیشتری نیاز دارد. همچنین، شست و شوی قسمت‌های حساس خودرو مانند موتور و داخل کابین با استفاده از آب خطرناک است و این مسئله موجب کاهش درآمد خواهد شد.

آریاک سفر

کارواش اتوماتیک

در کارواش اتوماتیک تمامی مراحل شست و شوی خودرو با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و بدون دخالت انسان صورت می‌گیرد. راه‌اندازی این نوع کارواش، هزینه زیادی دارد. همچنین باید همیشه هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه‌های کارواش را نیز مدنظر قرار داد. با این حال، فضای مورد نیاز برای تاسیس کارواش اتوماتیک بسیار کمتر از سایر روش‌ها است. در کارواش اتوماتیک، خودرو در داخل یک تونل قرار می‌گیرد و با استفاده از برس‌های چرخان، بدنه آن تمیز می‌شود. به دلیل عدم دخالت دست، ممکن است برخی از قسمت‌های خودرو به خوبی تمیز نشود. به علاوه، مصرف آب در این نوع کارواش نیز کمی زیاد است.

کارواش بخار

در حال حاضر، کارواش بخار مدرن‌ترین روش است. روشویی خودرو در کارواش بخار با بخارشویی اولیه آغاز می‌شود. در مرحله بعدی، استفاده از مواد نانو بخار بر روی بدنه خودرو است. البته ممکن است برخی از کارواش‌های بخار از مواد نانو استفاده نکنند؛ اما به کار بردن مواد نانو تاثیر شگرفی بر روی کار خواهد داشت.

در مرحله بعدی، بخارشویی نهایی انجام می‌گیرد. با استفاده از این روش، ظاهر خودرو تمیز و براق خواهد شد. کارواش بخار، قدرت تمیزکنندگی بسیار بالایی دارد و مهم‌ترین مزیت آن، عدم نیاز به حفر چاه و فاضلاب و عدم استفاده از دستگاه تصفیه آب است. بنابراین، راه‌اندازی کارواش بخار هزینه کمتری دارد. همچنین، با استفاده از روش بخار می‌توان بدون خیس کردن اجزای داخلی کابین، یک صفرشویی عالی را انجام داد. کارواش بخار هیچ آسیبی به اجزای حساس خودرو وارد نخواهد کرد.

بنابراین، کارواش نانوبخار بهترین روش شست و شوی خودرو است. در هنگام خرید تجهیزات کارواش بخار باید به میزان مصرف کارواش توجه داشت تا بتوان هترین ظرفیت کارواش بخار را خریداری کرد.

کارواش خانگی

برخی افراد ترجیح می‌دهند با خرید یک واترجت، شست و شوی خودرو را خودشان انجام بدهند. واترجت دستگاهی است که آب را با فشار زیاد خارج می‌کند و آلودگی بدنه خودرو را به خوبی تمیز می‌کند. با استفاده از این دستگاه می‌توان حیاط، دیوار، دوچرخه، استخر و… را نیز به خوبی تمیز کرد. کارواش خانگی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

خرید تجهیزات کارواش

فروشگاه لوازم خودروی گنجی پخش تمامی لوازم جانبی و تجهیزات کارواش را با قیمت و کیفیت بسیار مناسب عرضه می‌کند. کسانی که اطلاع کمی از کاربرد و مشخصات این نوع تجهیزات دارند می‌توانند از راهنمایی‌های متخصصان این مجموعه بهره‌مند شوند. به علاوه، بهترین وسایل برای نظافت سطوح داخلی خودرو از فروشگاه گنجی پخش نیز قابل تهیه است.

در جدول زیر، قیمت برخی از لوازم جانبی و تجهیزات کارواش فروشگاه گنجی پخش قابل مشاهده است؛

 

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز