معرفی انواع دستگاه ساشه و نکات مهم در انتخاب آن

حتماً شما هم انواع سس‌های تک نفره یا نسکافه‌های فوری را دیده‌اید و از آنها استفاده کرده‌اید. به این محصولات تک‌نفره ساشه گفته شده و بسته‌بندی آنها توسط دستگاه دسته بندی ساشه یا ساشه‌ زن انجام می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر درباره انواع دستگاه ساشه صحبت کنیم و به شما بگوییم چطور می‌توانید بهترین نمونه را انتخاب کنید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آراز تک، سال‌هاست انواع محصولات تک نفره در حوزه‌های مختلف مانند صنایع غذایی یا دارویی کاربرد زیادی دارند. به عنوان مثال در صنعت غذا می‌توانیم به انواع سس، نمک، آبلیمو، عسل یا نسکافه تک‌نفره اشاره کنیم. در حوزه دارو هم می‌توان به پودرهای زینک یا دیگر پودرهای دارویی مانند امپرازول برای درمان مشکل معده اشاره کرد. به پوشش این محصولات ساشه و به دستگاهی که آنها را پر و بسته‌بندی می‌کند، دستگاه ساشه‌ زن یا پُرکن گفته می‌شود.

دستگاه ساشه چیست؟

دستگاه بسته بندی ساشه دستگاهی است که به کمک آن می‌توان محصولات مختلف مانند انواع نسکافه، سس، آبلیمو، سماق، کیک و کلوچه، پودرهای دارویی، محصولات تستی و… را در حجم بالا و مقادیر کم بسته‌بندی کرد. این دستگاه سرعت بالایی در پُر و بسته‌بندی کردن محصولات تک نفره دارد و در حوزه‌های مختلف مانند صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی، دارویی و… کاربرد زیادی دارد.

جالب است بدانید که به کمک انواع دستگاه ساشه می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را بسته‌بندی کرده و درآمدزایی خوبی را برای خودتان ایجاد کنید. در این روش، محصول موردنظر شما در پوشش‌های پلاستیکی، کاغذی، آلومینیومی یا سلولزی قرار می‌گیرد و طوری بسته‌بندی می‌شود که امکان نفوذ نور، رطوبت و هوا وجود نداشته باشد.

آریاک سفر

معمولاً دستگاه‌های ساشه‌ زن از اجزای زیر تشکل می‌شوند:

  • سیستم اندازه‌گیری حجم
  • سیستم پُرکن
  • سروموتور
  • پیستون
  • سیستم PLC برای کنترل میزان حرارت
  • نمایشگر لمسی

انواع دستگاه ساشه و کاربرد آنها

دستگاه بسته بندی ساشه انواع مختلفی دارد که بسته به حوزه فعالیت، نیاز و بودجه خودتان می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع دستگاه ساشه و کاربرد آنها می‌پردازیم.

دستگاه بسته بندی ساشه پودری

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، برای بسته‌بندی و تولید محصولات تک نفره پودری کاربرد دارد. از مهم‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به دستگاه بسته بندی نمک تک نفره یا دستگاه بسته بندی نسکافه اشاره کرد که کاربرد بسیار زیادی دارند.

دستگاه ساشه پودری در مدل‌های تک و چهار نازله به فروش می‌رسد و سرعت بسیار بالایی د بسته‌بندی انواع محصولات پودری دارد. نکته مهم در تولید این محصولات تک‌نفره این است که در مخزن آنها از ماردون استفاده می‌شود که از سفت شدن مواد پودری جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود آنها حالت پودری خودشان را از دست ندهند.

حوزه تولید محصولات پودری تک نفره مانند انواع ادویه، قهوه و نسکافه و… بسیار گسترده است و یکی از بازارهایی است که می‌تواند درآمدزایی خوبی برای شما داشته باشد. به این مدل دستگاه بسته بندی ساشه مدادی هم گفته می‌شود.

دستگاه بسته بندی ساشه مایع

یکی دیگر از انواع دستگاه ساشه، مدل بسته‌بندی مایع است که مایعات موردنظر را در کیسه‌هایی از جنس فیلم‌های دو یا سه لایه تزریق می‌کند. وزن هر کدام از این محصولات معمولاً ۱۰ تا ۳۰ گرم است و معمولاً در موارد زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  • سس تک نفره
  • آبلیمو تک نفره
  • شکلات مایع تک نفره
  • روغن زیتون تک نفره
  • عسل تک نفره
  • شامپو و مایع دستشویی تک نفره

این دستگاه می‌تواند مایعات غلیظ یا رقیق را در بسته‌بندی موردنظر تزریق کند و چون به صورت تمام استیل ساخته می‌شود، در برابر اسیدهای خوراکی، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد.

دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی

برخی مواد به صورت دانه‌ای هستند و در دسته‌ مواد ریز مانند پودرها یا مواد درشت‌تر قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال می‌توانیم به شکر، حبوبات، برنج، دانه‌های شکلات روی کاپوچینو و… اشاره کرد. به همین دلیل این مدل دستگاه ساشه هم کاربرد زیادی دارد و می‌تواند در موارد مختلف از آن استفاده کرد. تفاوت اصلی این مدل با نمونه پودری در مخزن آن است.

برای تقسیم‌بندی انواع دستگاه ساشه روش‌های دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها براساس تعداد نازل است. بر این اساس می‌توان دستگاه بسته بندی ساشه را به دو نوع زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • تک نازله
  • چند نازله

دستگاه بسته بندی ساشه تک نازله

از آنجایی که ماده خروجی از طریق نازل داخل ساشه وارد می‌شود، بنابراین در دستگاه تک نازله، فقط یک ساشه را می‌توان پر کرد. البته بیشتر دستگاه‌های موجود در بازار هم از این مدل هستند که ساشه‌های مدادی را به شکل ایستاده پر می‌کنند. اینکه چه تعداد ساشه را بتوان با این دستگاه پُر کرد، به نوع ماده موردنظر بستگی دارد، ولی معمولاً ظرفیت آنها ۱۵ تا ۳۰ عدد در دقیقه است. یکی از نکات مثبت این مدل این است که برای استفاده از آن به فضای زیادی نیاز ندارید و خیلی سریع و راحت می‌توانید آن را نصب و راه‌اندازی کنید.

دستگاه بسته بندی ساشه چند نازله

این دستگاه بر خلاف مدل تک نازله، از چند نازل بهره می‌برد و به همین دلیل می‌توانید ساشه‌های بیشتری را به طور هم‌زمان پر کنید. در این مدل می‌توان از رول‌های بسته‌بندی استفاده کرد تا بعد از ورود موارد موردنظر به داخل ساشه، با حرارت گرم دوخته شوند.

جمع‌بندی

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که داخل ساشه‌ها و به صورت تک نفره تولید می‌شوند. مصرف این محصولات در روز آنقدر زیاد است که بازار خیلی خوبی را ایجاد کرده است. برای ورود به حوزه تولید و بسته‌بندی محصولات تک‌نفره یا کوچک می‌توانید با خرید دستگاه بسته بندی ساشه کارتان را شروع کنید. در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع دستگاه ساشه آشنا کنیم تا بتوانید با مقایسه عملکرد آنها بهترین گزینه را خریداری کنید.

آرازتِک واردکننده انواع ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی از معتبرترین برندهای دنیاست و نمایندگی رسمی آنها را در اختیار دارد. در سایت ما می‌توانید انواع مدل‌های دستگاه ساشه را مطابق با نیاز خودتان پیدا کنید و بعد از مقایسه آنها، محصول موردنظرتان را سفارش دهید. اگر برای تصمیم‌گیری دچار مشکل شدید جای نگرانی نیست، به راحتی می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کنیم.

آدرس سایت: www.araztec.com

انتهای پیام

مرتبط با : آرازتک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز