معادن منگنز ایران؛ بزرگترین تولیدکننده منگنز ایران و خاورمیانه

فلز منگنز به علت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاصی که دارد، یکی از فلزات راهبری در صنایع فولاد، ذوب آهن، فروآلیاژ، باتری‌سازی و غیره محسوب می‌شود. از همین رو، اهمیت اقتصادی زیادی هم دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع معدنی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از بزرگترین معادن منگنز دنیا در ایران قرار دارد. این معدن مهم، 70 درصد نیاز صنایع فولاد آهن و ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کند. در ادامه این مطلب این شرکت به علاقه‌مندان صنایع معدنی و فعالان این حوزه، معرفی می‌شود؛

از روستای ونارچ قم

مرداد سال ۱۳۴۲ شرکت معادن منگنز ایران با نام شرکت سهامی معادن منگنز شاهرخ تاسیس شد. مدتی بعد، نام آن به «معادن منگنز ایران» تغییر یافت و مرکز اصلی آن هم از تهران به قم منتقل شد. این شرکت در سال ۱۳۸۱ با نماد «کمنگنز» در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

شرکت تکادو و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از سهامداران این شرکت به شمار می‌روند.  همچنین شرکت‌های تارابگین، مجتمع نگین معادن احیا و صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان دی از دیگر سهامداران این شرکت هستند. بقیه سهام این شرکت به اشخاص حقیقی تعلق دارد و 40 درصد سهم به عنوان بیشترین مقدار در اختیار شرکت تکادو است.

آریاک سفر

آنچه شرکت معادن منگنز ایران را متمایز می‌کند

اکنون شرکت معادن منگنز ایران با شعار «صنعت ما، افتخار ما» پنج میلیون تن ذخیره قطعی دارد و 5.3 میلیون تن ذخیره احتمالی آن برآورد می‌شود. از همین روی، این شرکت «بزرگترین معدن سنگ منگنز خاورمیانه» است و به عنوان عمده‌ترین تامین کننده سنگ منگنز مورد نیاز صنعت شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود. شرکت معادن منگنز ایران با حداقل تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن سنگ منگنز رتبه بزرگترین تولید کننده منگنز ایران و خاورمیانه را در اختیار دارد.

این مجموعه برای اولین بار انتقال مواد به صورت هیدرولیکی را طراحی و اجرا کرد؛ طرح مذکور با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به کار گرفته شده است.

اکنون روزانه ۳۰۰ نفر کارگر در این معادن مشغول فعالیت هستند که در اعماق ۱۰۰، ۱۹۰، ۲۴۰، ۲۹۰ و ۳۴۰ متر در سه تا ۴ شیفت ۶ ساعته مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا راغبیان با لیسانس برق قدرت مدیر عامل این مجموعه است. ریاست هیئت مدیره آن را علی جواهری نیستانکی با کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن برعهده دارد و حبیب الله بهرامی هم نائب رئیس هیئت مدیره است.

شرکت معادن منگنز ایران، تندیس واحد نمونه سال ۱۳۸۹ را دریافت کرده است. همچنین یک سال بعد این شرکت موفق به دریافت لوح تقدیری با همین عنوان شده است و در فاصله زمانی ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ در مقاطع مختلف موفق به کسب عنوان نمونه کشوری و استانی شده است.

از محصولات شرکت معادن منگنز ایران می‌توان شن و ماسه کوهی، هماتیت و سنگ منگنز دانه‌بندی را نام برد.این محصولات از مجموعه معادن ونارچ، جلال، شن و ماسه و شهرستانک استخراج می‌شوند. اکنون دفتر مرکزی این شرکت در محمودیه تهران واقع شده است و معدن آن در قم کیلومتر ۱۵ جاده قدیمی اصفهان قرار دارد‌.

مرتبط با : شرکت معادن منگنز ایران
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز