مطمئن ترین روش خرید میناکاری در بازار ایران

میناکاری یکی از هنرهای اصیل و بخشی از فرهنگ ایرانی است که استفاده از آن در چیدمان منزل و دکوراسیون، جلوه‌ای زیبا و اصیل به فضای خانه می‌بخشد؛ خرید میناکاری برای تزئین خانه از نظر هماهنگی و هارمونی آن با انواع دکوراسیون مدرن و سنتی، بسیار مورد استقبال واقع شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید میناکاری علاوه بر کاربرد آن دکوراسیون منزل، با توجه به لوکس بودن آن، گزینه بسیار مناسب و جذابی برای هدیه دادن نیز محسوب می‌شود. در خرید میناکاری با توجه به وجود نمونه‌های تقلبی در بازار و قیمت نسبتا بالای آن، اطمینان از مرغوبیت و اصل بودن محصول از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاماپرس در ادامه به معرفی هنر میناکاری و ارائه یک راهنمای جامع برای خرید میناکاری اصل می‌پردازد.

میناکاری چیست؟

میناکاری یکی از هنرهای اصیل و از جمله صنایع دستی شهر اصفهان است که قدمت آن به بیش از 5 هزار سال می‌رسد. در میناکاری ، هنرمندان نقوش بسیار ظریف و تزئینات چشم نوازی را بر روی انواع فلز از جمله مس، طلا، نقره و حتی سفال ایجاد می‌کنند. امروزه میناکاری بیش‌تر بر روی مس انجام  می‌شود.

مینا به معنی آسمان است و این نقوش ظریف و چشم‌نواز در واقع شبیه به لایه‌های متعدد و بی انتهای آسمان آبی هستند. در واقع خرید میناکاری به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل، به مانند بازکردن دروازه‌ها آبی آسمان در خانه بوده و جلوه‌ای بسیار زیبا و آرامش بخش دارد.

آریاک سفر

بهترین راهنمای خرید میناکاری

امروزه فروش نمونه‌های تقلبی صنایع دستی در بازار بسیار رایج شده است؛ بنابراین با توجه به قیمت بالای صنایع دستی و اهمیت کیفیت و مرغوب بودن میناکاری در جلوه و زیبایی آن، باید به خرید میناکاری مرغوب و اصل توجه کنید. برخی از ویژگی‌های مهم که در هنگام خرید میناکاری اهمیت دارد، در ادامه آمده است؛

به وزن میناکاری توجه کنید

میناکاری معمولا بر روی فلز مس انجام می‌شود که فلزی سنگین محسوب می‌شود؛ بنابراین سبک بودن میناکاری احتمالا نشانه نامرغوب بودن و ناخالص بودن ظرف مسی مورد استفاده است. ضمن این‌که ظروف میناکاری مرغوب برای جلوگیری از تغییر فرم در هنگام ورود فشار به آن، معمولا باید وزن سنگینی داشته باشد.

ظرافت و تمیز بودن سطح کار

در صورتی که لعاب بندی و بسترسازی در تولید میناکاری به شیوه اصولی صورت نگیرد یا به مدت طولانی در کوره بماند؛ نتیجه کار حالت زبری داشته و گوشه‌های آن دارای ترک خوردگی و پریدگی است. عدم استفاده از رنگ مرغوب نیز سبب زبری محصول می‌شود.

نقوش و طرح میناکاری

در میناکاری معمولا از طرح نقوش اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و ترکیب آن‌ها استفاده می‌شود؛ هرچقدر این نقوش ظریف‌تر و سخت‌تر باشند، نتیجه محصول مرغوب‌تری است.

رنگ میناکاری

میناکاری مرغوب برخلاف تصور رایج، رنگ لاجوردی و فیروزه‌ای مطلق ندارد؛ این ظروف معمولا شامل طیفی از رنگ‌های مینایی یا رنگ‌های نسوز است که از جمله آن‌ها می‌توان به سبز، زرد، قرمز ارغوانی، قرمز مایل به بنفش، طلایی و مشکی اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در خرید میناکاری توجه به نداشتن سفیدی در میناکاری است؛ چرا که در میناکاری اصلا رنگ سفید نداریم و رنگ سفید در کارهای باکیفیت خراش داده می‌شود تا به رنگ سفید لعاب برسد.

توجه به شناسنامه محصول

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص مرغوبیت کالا در هنگام خرید میناکاری توجه به شناسنامه محصول است؛ شناسنامه محصول معمولا شامل اطلاعاتی در ارتباط با سازنده اثر، گارانتی، مشخصات ظاهری و رقم کالا است. رقم میناکاری به معنی اطلاعاتی درباره نام استاد سازنده به همراه تاریخ دقیق ساخت و محل ساخت محصول است.

خرید میناکاری از فروشگاه معتبر

خرید میناکاری مرغوب حتی با وجود دانستن این ویژگی‌ها نیز تاحدی چالش برانگیز و سخت است؛ ضمن این‌که امروزه با گسترش خرید آنلاین، امکان بررسی این ویژگی‌ها تاحدی ممکن نیست. بنابراین تنها راهی که خیال شما را از مرغوب بودن میناکاری راحت می‌کند خرید از یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان است.

خرید میناکاری با تضمین اصالت از فروشگاه مینا

فروشگاه بازار مینا به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و قابل اطمینان به عرضه و فروش انواع محصولات صنایع دستی اصیل ایران و به‌ویژه اصفهان مانند میناکاری می‌پردازد. خرید میناکاری از فروشگاه آنلاین بازار مینا علاوه بر اطمینان از مرغوبیت کالا و برخورداری از تمام ویژگی‌های گفته شده، قابلیت انتخاب از طیف گسترده‌ای از محصولات با تنوع بالا و متناسب با سلیقه‌تان را به شما می‌دهد.

از دیگر مزایای خرید میناکاری از فروشگاه آنلاین بازار مینا خرید محصولات با حذف واسطه و بهترین قیمت، همراه با پشتیبانی و پاسخگویی سریع است. ضمن این‌که خرید میناکاری علاوه بر وبسایت بازار مینا ، از طریق اپلیکیشن مخصوص این مجموعه نیز فراهم شده است.

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مطمئن ترین روش خرید میناکاری در بازار ایران

  1. ریحانه علیزاده گفته:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    میناکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز