مشکلات پرداخت وام بدون ضامن از دیدگاه کارشناسان حوزه بانکی چیست؟

این روزها وام بدون ضامن در حال پرداخت است اما همچنان صاحب نظران و منتقدان زیادی طرح تسهیلات بدون ضامن را در شرایط کنونی اقتصاد کشور صحیح نمی‌دانند. این انتقادها بی‌پاسخ نمانده و باعث شده تا مدیر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خیلی از منتقدان وام بدون ضامن معتقدند که با توجه به وضعیت تورمی کشور و نبود منابع مالی کافی برای پرداخت این نوع تسهیلات، تبیین چنین طرحی منطقی نیست و باید درباره این موضوع اصولی رفتار شود. در واقع این گروه معتقدند که هنوز زیرساخت‌های لازم برای پرداخت وام بدون ضامن وجود ندارد و در چنین شرایطی نباید عجولانه رفتار کرد. اما نظر دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد عکس این انتقادات است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

پاسخ بانک مرکزی به منتقدان وام بدون ضامن

طی نشست نقد و بررسی حذف ضامن از اعطای تسهیلات بانکی، قربان اسکندری، مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد، درباره انتقادات به پرداخت وام بدون ضامن به این نکته اشاره کرده که دستورالعمل وزارت اقتصاد در این خصوص هیچ باری به نظام بانکی، نقدینگی و تورم تحمیل نمی‌کند. به گفته اسکندری، تقریبا 70 درصد مشمولان طرح مذکور توانایی پرداخت اقساط را دارند و این مسئله باعث افزایش معوقات بانکی نخواهد شد.

اما فعالان و کارشناسان بخش پولی و مالی بر این باورند که تسریع در اجرای این تصمیم شاید به نظام بانکی کشور آسیب بیشتری وارد کند. این گروه اصل پرداخت وام بدون ضامن به اقشار حقوق بگیر و کم درآمد جامعه را می‌پذیرند و معتقدند در شرایطی که بسیاری از اشخاص ثروتمند کشور وام‌های کلان دریافت کرده‌اند و اقساط آن را نپرداختند، اعطای تسهیلات به این قشر اقدام مناسبی است. اما باید اهلیت افراد و اطمینان خاطر از شرایط وی وجود داشته باشد تا اعطای این تسهیلات هم تبدیل به معوقات نشود.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز