مشوق مالیاتی رهبر انقلاب برای شرکت های عرضه اولیه ای سال 99

شرکت هایی که امسال 25 درصد سهام آنها در بورس عرضه اولیه شده است با تائید رهبر معظم انقلاب از کمک مالیاتی ویژه برخوردار شدند.

به گزارش کاماپرس در ادامه حمایت های دولت و دیگر ارکان نظام از بازار سرمایه مساعدت مالیاتی به شرکت هایی که سهام آنها در سالجاری به بورس وارد می شود، انجام خواهد شد. با توجه به عرضه اولیه سهام چند مجموعه و شرکت بزرگ تا این مقطع از سال 99 و اخباری که از عرضه اولیه شرکت های دیگر تا پایان سال منتشر شده است، این کمک مالیاتی سودآوری این شرکت ها را افزایش داده و استقبال سرمایه گذاران را به خریداری سهام آنها بیشتر خواهد کرد.

بنا به اعلام ایرنا، در ادامه این حمایت‌ها نیز رئیس‌جمهوری بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، در نامه‌ای به وزیر اقتصاد اعلام کرد که حمایت‌های ویژه مالیاتی از شرکت‌هایی که در سال جاری وارد بورس شوند، انجام خواهد شد. در این نامه رئیس‌جمهوری تاکید کرده که این مصوبه به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.

رئیس جمهوری در این نامه با اشاره به اینکه بند ۲ مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ سوم خرداد سال جاری که به تایید مقام معظم رهبری رسیده آن را  برای اجرا به وزارت اقتصاد ابلاغ کرده است.

الزام شرکت ها به عرضه 25 درصد سهام در بورس برای برخورداری از مشوق مالیاتی

آریاک سفر

بر این اساس، در این نامه تاکید شده که به منظور تعمیق بازار سرمایه،‌ تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی و پرداخت مالیات متعلقه، ‌در سال ۹۹ وارد بازار بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در بازار بورس، متعرض حساب ‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد.

این شرکت‌ها موظفند حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه نماید.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز