مشخص شدن سرنوشت بورس تا دو هفته دیگر

لست سکند

شاخص کل بازار بورس در دومین روز هفته با رشد کم رمق 3 هزار و 214 واحدی در مقایسه با روز گذشته، به یک میلیون و 476 هزار و 689 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن 2 هزار و 248 واحد کاهش پیدا کرد و 422 هزار و 579 واحد شد. یک کارشناس فعال حوزه بازار سرمایه علت این رشد آرام را کم بودن تقاضای سرمایه گذاری در بورس می‌داند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس امروز شاهد انجام یک میلیون و 418 هزار و 814 معامله به ارزش 160 هزار و 807 میلیارد ریال بود. در حال حاضر قیمت‌های جهانی موثر بر بورس اوضاع مطلوبی دارند اما هنوز این بازار واکنش زیادی چنین اوضاعی نشان نداده است. به گفته حسن کاظم‌زاده، کارشناس بازار سرمایه، با وجود مثبت بودن روند عملکرد متغیرهای اثرگذار بازار سرمایه، تقاضای سرمایه گذاری در این بازار چندان زیاد نیست. به علاوه که عده‌ای هنوز منتظر فرصتی برای فروش و خروج از بورس هستند. عده‌ای هم به تصور موقتی بودن افزایش قیمت‌های جهانی وارد این بازار نمی‌شوند.

در هر حال اگر قیمت‌های جهانی و نرخ ارز به همین منوال باشد و طی دو هفته آینده شاخص کل بورس هم در کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی چرخش کند، قیمت بسیاری از سهم‌ها کمتر از ارزش ذاتی آن‌ها خواهد شد. در صورت وقوع چنین شرایطی باید منتظر تغییر جو روانی بازار و ترغیب سرمایه گذاران بود. اما در مجموع کاظم‌زاده معتقد است که بازار در 14 روز آینده به افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی واکنش مثبت نشان خواهد داد.

راز آسمان پایتخت

سهم‌های دارای پتانسیل رشد کدامند؟

طبق اظهارات این کارشناس اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است. بسیاری از سهم‌های بورس در حال حاضر پایین‌تر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند و قابلیت رشد دارند. گروه‌های مستعد رشد فلزات رنگین از جمله تولیدکنندگان مس سرب، روی و همچنین فولادی‌ها هستند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز