مشارکت 300 میلیون یورویی بانک ملت در گسترش خطوط انتقال نفت

بانک ملت با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تامین مالی 300 میلیون یورویی خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه و مشهد تفاهم نامه امضا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس این تفاهم نامه، طول خط انتقال فرآورده‌های نفتی در مناطق مذکور 984 کیلومتر خواهد بود و میزان هزینه دقیق تامین مالی آن 372 میلیون یورو برآورد شده است. بانک ملت در تامین منابع مالی و افتتاح پروژه‌هایی مثل پالایشگاه نفت شازند، نفت تهران، نفت بندرعباس، نفت تبریز و نفت لاوان هم اقداماتی را انجام داد. ضمنا این مجموعه برای تامین مالی بسیاری از پروژه‌های دیگر هم پیش گام شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و معاون وزیر نفت، پروژه مذکور را که به عنوان خط لوله تابش شناخته می‌شود، به عنوان ابرپروژه مهم و اولویت دار بخش نفت خواند. با تامین مالی و اجرایی شدن این پروژه مشکل تامین سوخت شرق کشور از بین خواهد رفت.

به گفته سالاری با اجرای این پروژه روزانه 12 میلیارد تومان صرفه جویی صورت خواهد گرفت. این طرح علاوه بر کوتاه کردن مسیر انتقال فرآورده‌های نفتی، مشکل قاچاق سوخت را هم تا حد زیادی حل خواهد کرد.

بانک ملت حامی پروژه‌های نفتی

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت، نظام بانکی توجه ویژه و خاصی به بخش نفت داشته و مقدار قابل توجهی از منابع موجود را به این بخش‌ها اختصاص داده است. وی امیدوار است که این تفاهمنامه شرایط را برای همکاری جدید بانک ملت و شرکت‌های حوزه نفت به وجود آورد.

لازم به ذکر است که تفاهم نامه این پروژه در کمتر از یک ماه با نشست‌های تخصصی کارشناسان بانک ملت و شرپت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نهایی و آمده امضا شد. فرآیند اجرایی این طرح بعد از دریافت مجوزهای لازم آغاز خواهد شد.

مرتبط با : بانک ملتپالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز