مسکن 5 درصد دیگر هم گران می‌شود

بازار مسکن، در ماه‌های اخیر همراه با سایر بازارهای موازی دچار رشد قیمت سرسام‌آور و افسارگسیخته شد. این رشد در حالی رخ داد که کارشناسان این بازار پیش‌بینی کرده بودند در ایام کرونا مسکن دچار رکود می‌شود.
به گزارش کاماپرس، بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن رشد شدید قیمت‌ها در بازار مسکن ربطی به ظرفیت‌ها و منطق این بازار نداشت. به صورت طبیعی در شرایط شیوع ویروس کرونا، بازار مسکن باید دچار رکود می‌شد اما دیده شد که قیمت‌ها 50 درصد افزایش پیدا کرد. این رشد قیمت تحت تاثیر اقتصاد کلان و شرایط بازارهای موازی بود.
ستاریان افزود: هم‌اکنون در دوره‌ای از اقتصاد هستیم که تجارت بین‌المللی به حالت تعطیل درآمده و حتی در مقاطعی از صادرات کامیونی جلوگیری شد. در این شرایط تاجر باید سرمایه خود را به کدام بخش ببرد تا سود کند یا حداقل از تورم مصون بماند؟ زمانی که تولید به مشکل برخورده، جایی به جز بازارهای ارز، طلا، بورس یا مسکن باقی نمی‌ماند و همین مسئله باعث افزایش قیمتها می‌شود. البته این وضعیت منحصر به ایران نیست و در همه جای دنیا وجود دارد.

در این زمینه بخوانید : 

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه در اروپای کرونازده هیچ ساختاری برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، گفت: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور در ماه‌های اخیر سرمایه‌های خود را به خرید ملک در ایران اختصاص داده‌اند.
ستاریان با بیان این پیش‌بینی که اقتصاد اروپا بعد از پایان کرونا هم روبه راه نخواهد شد تاکید کرد: در آن مرحله که آغاز آن از سال ۱۴۰۰ خواهد بود سرمایه‌های بیشتری از غرب به سمت کشورهای شرقی مثل چین، هند و ایران می آید. این می‌تواند به رشد بازار مسکن منجر شود و البته همزمان تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد؛ بنابراین رشد قیمت مسکن با افزایش درآمدها همراه خواهد بود و جای نگرانی نیست.
وی اظهار کرد: معتقدم در نیمه دوم سال جاری رشد حدود ۵ درصدی قیمت مسکن که با توجه به اوضاع کنونی نوعی رکود نسبی محسوب می‌شود ادامه می‌یابد و تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا همین وضعیت کج‌دار و مریز وجود خواهد داشت.

آریاک سفر

قیمت مسکن در تهران متری ۲۴ میلیون تومان
بر اساس گزارشی که ایسنا امروز منتشر کرد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹ به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴.۲ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “مسکن 5 درصد دیگر هم گران می‌شود

  1. صدرا گفته:

    خدا ازتون نگذره. چه خاکی برسرمان بریزیم. خدا همتونو لعنت کنه. عوض اینکه قیمتهارو سروسامان بدین. خونه خراب مون کردین. خونتون خراب. دیگه خونه اجاره ای هم پیدا نمیشه. با قیمت بالا. میگن دوست نداری. پول نداری برو چادر بزن خیابون. اگه خدایی هس جوابتون بده

  2. حسین گفته:

    سلام پاین شهر اصفهان نمیشد دیگ خونه خرید متری ۱۰میلیون شده مردم‌ کجا برن شمال شهر اصفهان

  3. ابراهیمی گفته:

    تا زمانی که در آپارتمانهای تهران موادی مانند گل شیشه. حشیش تولید میشه. ابرو و عزت و اقتصاد رو هواست. چون املاک قاچاقچی که دهها خانه و ماشین هست مصادره نمیکنند و آدم‌های بیشتری به این جرگه می پیوندند.

  4. Ali گفته:

    ‌سر اقایون و نکبت زاده هاشون سلامت که تو کاخهای لواسون و شمرون بیت المال مردم رو خرج میکنند و شب راحت می خسبند. عمروعاص های زاهد

  5. کارگر گفته:

    برای خرید خانه من که کارگر هستم با 3 ملیون حقوق احتمالا باید صد سال کار کنم و به خودم و زن و بچه هام هوا برای خوردن بدم شاید یک معجزه ای بشه تا بتونم خونه برای نوه یا نتیجه خودم بخرم

  6. حسن گفته:

    پای جان همه ملت شما نشسته اید، رگبار را یکبار و برا همیشه به مردم بگیرید، چرا یواش یواش ملتو زجر ک‌ش میکنید، مگه شما 1000درصد گران نکردید که دوبار میخاهید گران کنید. خدا عمر و نفس شما شیطانها را بگیره که دیگه هچکس پستان بر نمی‌آید. منتظر عقوباتتان باشید.

  7. تقی گفته:

    خدا از شما مسولان دزد نگذرد دیگر خانه دار شدن یک رویا است با اجاره خانه ها چکنیم کجا برویم اقایان وعلما در کاخ مرمر نشسته انند‌دم از جنگ می زنند بیاید هر ساله در این بنگاها ماملات ملکی بدوید انوقت دم از جنگ می زنید‌انوقت سفارت اتش می زنید ظلم شما ها شمر ویزید بیشتر است روی انها راسفید کردیدلعنت خدا بر شما‌باشد

  8. امیر گفته:

    با این قیمتها کسی نمیتونه زمین یا خانه بخره اگرم بتونه نمیصرفه بخره مملکت بی صاحب دست دلالها افتاده کلید شیخ حسن هم گم شده

  9. ناشناس گفته:

    ببین آقای کارشناس،اونی که مثل من پول نداره بره دنبال ملک که تکلیفش روشنه اما اگر کسی سرمایه داشته باشه ودر کنار سرمایه کمی هم تحلیل اقتصادی بلد باشه میدونه خاک و ملک در ایران روز به روز بی ارزش تر میشه.اگر کسی توانایی رفتن از ایران رو داشته باشه ملکش رو نصف قیمت میده که فقط از این شرایط فرار کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز