مسائل سیاسی باز هم قیمت دلار را بالا برد

لست سکند

قیمت دلار در بازار آزاد امروز با رشد 180 تومانی نسبت به روز گذشته، 27 هزار و 636 تومان شد. گویا انتظارات افزایشی درباره قیمت دلار به دلیل ابهامات ناشی از توافق هسته‌ای ایران بار دیگر قوت گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران بازار ارز بر طولانی شدن تصمیم گیری‌ها نسبت به مذاکرات وین خوش بین نیستند. به همین دلیل تلاش خود را بر بزرگ نمایی برخی اخبار و مانور روی اظهارات منفی مسئولان در مورد برجام گذاشته‌‌اند تا با افزایش دادن انتظارات تورمی، از نوسان قیمتی دلار سود ببرند. طی هفته اخیر قیمت دلار در برخی مواقع تا مرز 27 هزار و 700 تومانی هم پیش رفت، اما در این کانال‌های قیمتی ثابت نماند. همانطور که نتوانست در مرز قیمتی 27 هزار و 300 تومانی ثابت بماند.

اخبار سیاسی در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری روی قیمت دلار اثرگذار هستند. همین امر باعث شده معامله گران بزرگ ارزی تا رفع نسبی ابهامات و مشخص شدن مثبت یا منفی بودن جو سیاسی کشور به خرید و فروش‌های بزرگ نپردازند.

راز آسمان پایتخت

دستور ریاست جمهوری برای ثبات بازار ارز

نوسانات هر روزه نرخ ارز باعث شد تا امروز ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، بر لزوم ایجاد ثبات در بازار ارزی و انجام اقدامات برای پیش گیری از نوسانات تاکید کند. در همین راستا ابراهیم رئیسی بانک مرکزی را مکلف کرده تا با فعال کردن ساز و کارهای بانکی و اقتصادی، ارزهای موجود در خارج از کشور را به داخل بازگرداند.

رئیس جمهور ایران نسبت به تسهیل واردات و صادرات، نگاه کارشناسی و دقیق برای تدوین برنامه بودجه سال آینده، فعال شدن سریع سامانه تجارت و مواردی از این دست هم تاکید کرده است.

در بازار ارز داخلی، امروز هر یورو به قیمت 32 هزار و 409 تومانی رسید. پوند انگلیس هم با نرخ 38 هزار و 64 تومانی به عنوان گران‌ترین ارز خارجی شناخته شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز