«مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» زیر ذره بین نقد می‌رود

پیش از این در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ها بسیار گفته و شنیده شده است اما اخیرا ایده ای نوین تحت عنوان مسئولیت فرهنگی شرکت ها توسط اساتید ارتباطات مطرح شده و قرار است این ایده امروز – دوشنبه 22 دی ماه – توسط صاحبنظران مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به گزارش کاماپرس، «ایده مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور اساتیدی همچون دکتر مسعود کوثری (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران)، دکتر کیومرث احمدی (عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر آرمین امیر (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشکده فرهنگ و رسانه این دانشگاه) به نقد کشیده می شود

«ایده مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها»را دکتر کیومرث اشتریان (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) و دکتر بشیر خالقی‌پور (دانش‌آموخته دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق ع) ارائه کرده‌اند. به زعم صاحبان این ایده، «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» ایده‌ای است نو که بر اساس آن، شرکت‌ها نه تنها در امور اجتماعی همچون خدمات اجتماعی، رفاهی و آموزش بلکه در آنچه که معطوف به فرهنگ عمومی جامعه می‌شود مسئولیت دارند؛ این مسئولیت شامل حوزه‌های متعددی است: ارتقاء همزیستی بین‌المللی، شناسایی متقابل فرهنگ طرفین فعالیت‌های اقتصادی، شناسایی مظاهر هنری کشورهای متعامل همچون موسیقی، هنر، فیلم و سینما، تنوع فرهنگی و خلاقیت، بهبود زندگی مدنی و هر آنچه که به فرهنگ و رفتار و ایستارهای زندگی انسانی مربوط است.

صاحبان این ایده همچنین مدعی هستند «مسئولیت فرهنگی» جلوه‌ای کاملاً متفاوت به مسئولیت شرکت‌ها می‌بخشد و در سطح مسئولیت اجتماعی باقی نمی‌ماند و به ارتباطات میان فرهنگی مربوط می شود. به باور آنها، مسئولیت فرهنگی، ظرفیتی سرشار از منابع مالی شرکتهای اقتصادی را به حوزه فرهنگ وارد می‌کند.

آریاک سفر

نشست علمی نقد ایده «مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها» روز دوشنبه 22 دی 1399 از ساعت 10 تا 12 به صورت برخط و به دبیری دکتر مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از طریق لیک زیر اقدام کنند:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/meeting

مرتبط با : پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز