مزایا و معایب تزریق واکسن در تور واکسن ارمنستان

لست سکند

مدتی است که بیش از هر زمان دیگر نام کشور ارمنستان را شنیده‌ایم و شاید برای شما هم جالب باشد و بخواهید اطلاعات بیشتری درباره برگزاری تور واکسن در کشور ارمنستان داشته باشید پس در ادامه این مطلب از آژانس مسافرتی کاریز  همراه ما باشید تا برای برخی از سوالات خود پاسخی مناسب بیابید.

افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان به دلیل خبری بود که طی روزهای گذشته همانند یک بمب خبری در فضای عمومی ایران منفجر شد و آن هم تزریق واکسن رایگان برای گردشگران است.

شهروندان ارمنستان واکسن تزریق کرده‌اند؟

درحالی که وزارت بهداشت ارمنستان از تاریخ 15 می 2021 این اجازه را به مراکز تزریق واکسن کرونا داده تا در سطح عمومی فعالیت کرده و حتی برای گردشگران خارجی هم واکسن تزریق کنند.

اما لازم به ذکر است که بسیاری از مردم کشور ارمنستان معتقد هستند که واکسن‌ها از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند و تعداد قابل توجهی همچنان از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند.

راز آسمان پایتخت

می‌توان گفت تنها حدود 13 درصد از شهروندان کشورارمنستان واکسینه شده‌اند.

چه کشورهایی واکسن رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند؟

به گزارش کاماپرس، طبق اطلاعات آژانس کاریز علاوه بر ارمنستان کشور امارات نیز از مهمترین مقاصد سفرهای خارجی با هدف دریافت واکسن بین ایرانی‌ها است.

اما از آنجایی که سفر به امارات هم گرانتر و هم دارای شرطی از سوی وزارت بهداشت امارات متحده می‌باشد که زدن واکسن برای کسانی میسر است که ویزای ورود به این کشور را دارند و یا نیازی به ویزا ندارند اما به ابوظبی سفر کرده‌اند، می‌توانند از خدمات تزریق رایگان واکسن کرونا استفاده کنند.

چه نوع واکسن‌هایی در ارمنستان تزریق می‌شود؟

آژانس کاریز طبق اطلاعات بدست آورده ، ایستگاه‌های بهداشت سیاری درکشور ارمنستان راه افتاده که تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت بهداشت این کشور هستند.

و جالب است است بدانید که تزریق واکسن در ای کشور نیاز به ثبت نام ندارد و کل این فرآیند ۱۰ دقیقه زمان می‌برد اما باید برانید که  که طبق قوانین جدید، برای تزریق واکسن کرونا در  ارمنستان باید حداقل 10 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

لازم به ذکر است که واکسن در ارمنستان تنها به یک کشور و برند خاص محدود نمی‌شود . ارمنستان حدود 100 هزار دوز واکسن سینوواک چین و حدود 24 هزار دوز واکسن آسترازنکا و 31 هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی در اختیار دارد و واکسن روسی اسپوتنیک تنها به افراد 18 تا 54 ساله که آسیب پذیر هستند تزریق می‌گردد و به افراد بدون بیماری مزمن و افراد بالای ۵۴ سال واکسن استرازنکا تزریق می‌شود.

سفر به ارمنستان نیاز به ویزا دارد؟

این شاید سوال بسیاری از شما باشد آژانس کاریز دراین باره می‌گوید، بر اساس توافقی که در سال 1395 میان دولت‌های ایران و ارمنستان صورت گرفته، ایرانی‌ها نیازی به اخذ ویزا برای سفر به ارمنستان ندارند و تنها با در دست داشتن پاسپورت می‌توانند به این کشور سفر کنند و حداکثر 90 روز هم در این کشور اقامت داشته باشند.

اما باید بدانید که علاوه بر هزینه‌های سفر و اقامت در ارمنستان می‌بایست عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت نمائید که این برای تزریق واکسن در دوز اول 400 هزار تومان اگر اولین سفرتان در سال 1400 باشد، می‌باشد و برای تزریق دوز دوم 600 هزار تومان است و در مجموع دولت ایران به ازاء هر نفر یک میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

همچنین مسافران ارمنستان می‌بایست 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا در مراکز مورد تایید ایر لاین انجام دهند و در ضمن پاسپورت هر یک باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.

نکات مورد توجه در مورد تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

در آخر آژانس کاریز توصیه‌هایی را برای کسانی که قصد شرکت در تور واکسن ارمنستان و رفتن به این کشور و تزریق واکسن در ارمنستان را دارند لازم به ذکر می‌داند.

  • اولین و مهمترین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر می‌باشد و هیچ آژانس مسافرتی و نه دولت ارمنستان عواقب و مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرند در ضمن عوارض و عواقب احتمالی ناشی تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های ایران قرار نمی‌گیرد.
  • بعد از تزریق واکسن در نوبت اول و اقامت 10 روزه در این کشور می‌بایست 40 روز بعد از اولین تزریق برای دریافت دوز دوم مجدد راهی ارمنستان شوید و برای 10 روز دیگر هزینه نمائید، اما باید دقت داشته باشید که با توجه به لزوم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، هیچ تضمینی در رابطه با ادامه‌دار بودن تزریق رایگان واکسن و یا وضعیت تردد مرزی در ارمنستان وجود نخواهد داشت. 

ارمنستان چقدر ایمن است؟

ارمنستان منطقه‌ای است که جرایم کمی دارد. اما ، در مناطق شلوغ هوشیار باشید و مواظب وسایل خود باشید. بیشترین جرم گزارش شده در این کشور سرقت است که باید وسایل مهم را در فضای امن نگه دارید.

حمل و نقل در ارمنستان: قوانین جاده متفاوت است از جمله رانندگی بی‌پروا و جاده‌های غیر سنگفرش یا آسفالت که باید از مسافرت در شب پرهیزید.

حمل و نقل عمومی در ارمنستان غالباً خطرناک گزارش می‌شود و نگهداری آن نیز ضعیف است. اگر حمل و نقل عمومی را انتخاب می‌کنید ، مینی بوس متداول‌ترین وسیله در ارمنستان است البته تاکسی نیز موجود است.

مرتبط با : کاریز آتی پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “مزایا و معایب تزریق واکسن در تور واکسن ارمنستان

  1. دکتر امینی گفته:

    من با آژانس کاریز اروپا رفتم
    تا جایی که میدونم تورهای اسیایی ندارند …
    اژانس تما حرفه ای در زمینه ویزای شنگن
    به همه پیشنهاد میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز