مزایا خرید بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری از دیدگاه برخی از مسافران به این معناست که در فرودگاه و پای پرواز به فروش می رسد. اما بلیط لحظه آخری به این معنا نیست. گاهی برخی از بلیط های هواپیما تا واپسین لحظات پرواز هنوز به فروش نرسیده اند. برخی آژانس ها این سیاست را پیاده سازی می کنند که بلیط لحظه آخری را با قیمتی پایین تر برای فروش قرار می دهند؛ گاهی نا نصف قیمت.
به گزارش کاماپرس، سفر همیشه لذتبخش است. خاطرات سفر تا سال‌ها بعد در ذهن ما ثبت می‌شود و در دورهمی‌های خانوادگی و جمع‎های دوستانه به مرور خاطرات و لحظه‌های سفر می‌پردازیم. حالا فرض کنید بتوانیم با کمترین قیمت سفر کنیم. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های سفر، خرید بلیط لحظه آخری است. منظور از بلیط لحظه آخری چیست و در خرید آن به چه نکاتی باید دقت کنیم. با ما همراه باشید تا 5 نکته‌ی بسیار مهم و اساس را که در خرید بلیط باید به آن دقت کنید را با شما به اشتراک بگذاریم.

علت ارزان بودن بلیط لحظه آخری چیست؟ 
برخی به‌اشتباه فکر می‌کنند پروازهای لحظه آخری عیب و ایراد به خصوصی دارند یا امکانات و خدمات آن‌ها با بلیط‌های معمولی متفاوت است. زمانی که شما برای خرید بلیط پرواز لحظه آخری تهیه می‌کنید بلیط شما و خدمات و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد هیچ تفاوتی با یک بلیط معمولی ندارد.
همان طور که گفته شد با نزدیکتر شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط لحظه آخری، ارزان تر می‌شود. اما آیا این کاهش قیمت همیشه برقرار است و می‌توان روی آن حساب کرد؟ طبیعی است که پاسخ این سوال منفی است. زمانی خرید بلیط لحظه آخری،‌ معنی پیدا می‌کند که بلیط‌ها فروش نرفته باشد. در واقع زمانی که تقاضا برای آن پرواز کم باشد، پرواز لحظه آخری در دستور کار قرار می‌گیرد.

برای سفر با بلیط لحظه آخری همیشه آماده باشید! 
ایسنا در گزارشی افزود: برای سفر با بلیط لحظه آخری باید هرلحظه آماده سفر باشید. اگر زمان‌بندی انعطاف‌پذیری نداشته باشید یا مجبور باشید از قبل هماهنگی‌های زیادی برای سفر انجام دهید نمی‌توانید از قیمت‌های شگفت‌انگیز بلیط‌های لحظه آخری بهره ببرید. البته اگر فکر می‌کنید ممکن است در مورد عوارض خروج از کشور با مشکل روبه‌رو شوید نیازی به نگرانی نیست. در حال حاضر پرداخت عوارض خروج از کشور از راه‌های زیادی امکان‌پذیر شده است.
بهترین زمان برای خرید بلیط لحظه آخری 
نکات زیادی در مورد خرید بلیط‌های لحظه آخری وجود دارد. برای مثال شما نمی‌توانید در ایامی که افراد زیادی به سفر می‌روند بلیط لحظه آخری با هزینه خیلی کم تهیه کنید. اگر قصد دارید به سفر نوروزی بروید پیشنهاد می‌کنیم مسافرت خود را به ایام بعد از تعطیلات یا اردیبهشت‌ماه موکول کنید. در این زمان حجم سفرها به‌شدت کاهش می‌یابد و می‌توانید بلیط لحظه آخری‌ را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید.

چگونه بلیط لحظه آخری را با بهترین قیمت بخریم؟ 
قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف متغیر است و بلیط لحظه آخری نیز از این قائده مستثنی نیست. همانطور که گفتیم هر چه به روز پرواز نزدیکتر شویم قیمت بلیط لحظه آخری ارزان‌تر می‌شود و معمولا با مشاهده روال بلیط‌ها و چک کردن قیمت بلیط در روزهای متوالی می‌توانیم نسبت به قیمت حدودی بلیط لحظه آخری آگاهی پیدا کنیم. البته نباید فراموش کنیم که اگر ریسک خرید بلیط در آخرین لحظات و خرید بلیط لحظه آخری را پذیرفتیم ممکن است همیشه هم اوضاع به سود ما نباشد و گاهی مجبور به پرداخت وجه اضافه برای خرید بلیط شویم زیرا در مورد این بلیط‌ها هیچ قاعده و قانون کلی صدق نمی‌کند.
استرداد بلیط لحظه آخری 
یکی از مواردی که هنگام خرید بلیط هواپیما به ذهنمان می‌آید، موضوع کنسل کردن پرواز است. احتمالا برخی از ما زمان خرید بلیط به این موضوع فکر می‌کنیم که اگر مشکلی بیاید چه طور می‌توانیم بلیطمان را پس بدهیم. زمانی که بلیط را از نوع سیستمی می‌خرید، تقریبا خیالتان آسوده است که در صورت کنسلی، می‌توانید بخش عمده‌ای از هزینه‌ای که پرداخته‌اید را پس بگیرید. اما شرایط درباره بلیط لحظه آخری کمی تفاوت دارد. از آنجایی که بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتر است، ممکن است استرداد آن کمی سخت باشد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز