مزایا استفاده از ویزیتور برای شناسایی استارت اپ خود به دیگران

موفق شو

به طور کلی باید عنوان کنیم که یک ویزیتور خوب و حرفه ای باید مجموعه ای از صفات و خصلت های خوب را در خود داشته باشد و به سختی بتوان این صفات را درجه بندی و رتبه بندی کرد. با این وجود شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی یک ویزیتور حرفه ای، صداقت کاری و تعهد اوست.

به گزارش کاماپرس، درست است که یک ویزیتور متعهد و صادق اما فاقد مهارت نمیتواند کار شرکت را پیش ببرد اما قطعاً یک ویزیتور فاقد تعهدات اخلاقی و با مهارت میتواند شرکت پخش مویرگی یا بخش فروش یک شرکت تولیدی را به زمین بزند.

ویزیتور در واقع کسی است که به نیابت از شما با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و خدمات یا محصولات شما را به آنها معرفی می کند. بدین ترتیب مشتریان شما استارت آپ شما را شناخته و خدمت یا محصول شما را تهیه می کنند و در صورت رضایت به یکی از مشتریان همیشگی و وفادار شما تبدیل می شوند. اما موضوعی که وجود دارد این است که شما نیاز دارید برای همکاری ویزیتورها هزینه کنید. به همین دلیل باید بدانید که چه زمانی برای همکاری و استخدام یک فروشنده برای کسب و کارتان بهتر است.
1 . حداقل 10 مشتری را جذب کرده اید
بسیاری از ویزیتورها با این موضوع موافق هستند که یک بنیانگذار استارتاپ نباید تا زمانی که 10 مشتری اول خود را جذب کرده و از طریق آنها درآمد لازم را به دست نیاورده اند اقدام به استخدام استعدادهای خارجی نمایند. این موضوع بیشتر نیز در بحث استارت آپ هایB2B اهمیت خود را نشان می دهد. چرا که در این نوع از کسب و کارها معمولاً اندازه معاملات انجام شده در کسب و کارها بین صدها تا هزاران متغیر است. به همین دلیل توانایی آوردن حداقل 10 مشتری به شما نشان می دهد که تقاضای کافی برای خدمت یا محصول شما وجود دارد. داشتن این مشتریان اولیه برای رشدی که منجر به اولین فروش های شما خواهد شد ، ضروری به شما می روند.
2 . محصول مناسب بازار خود را می شناسید

اکنون که موفق به جلب نظر تعدادی از مشتریان خود شده اید، باید در مورد چگونگی انطباق محصول خود با بازار فعلی نیز ایده پردازی کرده و برنامه ریزی داشته باشید. این بدین معنا است که باید بدانید که تفاوت خدمت یا محصولی که ارائه داده اید با سایر محصولات یا خدمات مشابه چیست و چرا باید خریداران محصول یا خدمت شما را در مقایسه با نمونه های دیگر موجود در بازار انتخاب کنند.
3 . یک روند فروش توسعه یافته دارید
یکی از مهمترین عناصر برای موفقیت در فروش در مراحل اولیه، داشتن یک فرآیند فروش قابل تکرار است. در واقع شما قبل از اینکه فردی را به عنوان ویزیتور خود به تیم اضافه کنید نیاز دارید که به یک چارچوب مشخص در زمینه فروش دست پیدا کرده باشید. در این صورت ویزیتورهای شما تنها لازم است که چارچوبی که ارائه داده اید را دنبال کنند و مطابق با چشم انداز فعلی کسب و کار نوپا شما پیش بروند. داشتن یک فرآیند در بازاریابی و فروش برون سپاری شده را به هیچ عنوان نمی توان منکر شد. در واقع بسیاری از استارت آپ ها کار خود در زمینه بازاریابی و فروش را با برون سپاری دنبال می کنند.
4. یک استراتژی تولید سرنخ دارید
ایسنا در گزارشی نوشت: حال شما در مرحله ای قرار گرفته اید که به طور دقیق می دانید که اگر بخواهید وارد فرآیند فروش خدمت یا محصول خود به شکل گسترده تری شوید، به ویزیتور نیاز دارید. به ویژه اگر تعداد مشتریانتان بیشتر از آن چیزی که انتظار داشته اید شده است و دیگر به تنهایی امکان مدیریت و خدمت رسانی مناسب به آنها را ندارید، نیاز دارید که اولین ویزیتور خود را استخدام کنید. در زمینه سرنخ های داخلی نیز داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر می تواند به عنوان یک پشتیبان مناسب برای فروشندگان شما به کار گرفته شود. چرا که به آنها سرنخ هایی را می دهد که می توانند با دنبال کردن آنها به هدفی که برای آنها تعیین کرده اید دست پیدا کنند. هدف از بازاریابی درگیر کردن مخاطب هدف شما و ایجاد آگاهی از محصول یا خدمت شما است. پس شما باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی لازم برای تولید مشتری را چه به صورت سرد و چه به صورت داخلی را دارید. سپس این استراتژی ها را باید در اختیار ویزیتورهای خود قرار دهید. بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که اولین ویزیتوهایی که استخدام می کنید در مراحل اولیه قیف فروش گیر نمی کنند و می توانند به راحتی نظر مشتریان بالقوه شما را جلب کنند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : موفق شو
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز