مرگبارترین زمین لرزه های جهان از 2010 تاکنون

نگاهی آماری به 15 زمین‌لرزه مخرب پس از سال 2010 نشان می دهد که بیشترین قربانیان مربوط به زلزله 7 ریشتری هائیتی و 9 ریشتری سندای ژاپن است.

وقوع زلزله تکان‌دهنده بامداد دوشنبه 17 بهمن در جنوب شرق ترکیه و مناطق مرزی درشمال سوریه خسارت های سنگینی را به بار آورده است. با این وجود هنوز تعداد کشته شدگان این حادثه به طور دقیق مشخص نیست.

کاماپرس در ادامه به مرگبارترین زمین لرزه‌های جهان از ابتدای سال 2010 تا کنون اشاره می‌کند؛

*زمین لرزه‌ای ویرانگر در 12 ژانویه 2010 درهائیتی با 7 ریشتر حدود 316 هزار کشته بر جای گذاشت. زلزله بیوبیو در پیامد آن سونامی در 27 فوریه 2010در شیلی به وقوع پیوست که دستکم 521 نفر کشته برجای گذاشت.

*زلزله 9 ریشتیری سندای ژاپن که در سال 2011 رخ داد جزو خطرناکترین زلزله‌های جهان بوده است. این زلزله تدبل به یک سونامی شد که باعث ایجاد موج‌هایی به ارتفاع 9 متر در کائنا شد.  همچنین 2 زلزله به ترتیب در سپتامبر و فوریه کرایس چرچ نیوزیلند را هدف قرار داد.

آریاک سفر

بیشتر بدانید:

*استان وان ترکیه در سال 2011 شاهد وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت 7.2 درجه ریشتر بود که در این حادثه طبیعی بیش از 600 نفر جان خود را از دست دادند. زمین لرزه‌های مرگبار دیگری در نقاط مختلف جهان به وقوع پیوست که 2 مورد آن در چین و 2 مورد دیگر در پاکستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز