مروری بر عملکرد نشر افق در سال 98

لست سکند

نشرافق یکی از ناشران مطرح در زمینهٔ ادبیات کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که تا کنون بیش از 1500 عنوان کتاب منتشر کرده و مخاطبان بسیاری را از طیف‌های سنی متنوع جذب کرده است.

به گزارش کاماپرس، نشر افق فعالیت خود را از سال 1369 با تمرکز بر ادبیات کودک و نوجوان آغاز کرد اما در سال 1381 با گسترش فعالیت خود چاپ کتاب‌های ادبیات بزرگسالان را نیز به حوزه کاری خود افزود. در ادامه مهمترین فعالیت‌های نشر افق در سال 98 مرور شده است.

کتاب‌های چاپ اولی سال 98

نشر افق در سال 98 اقدام به انتشار کتاب‌های چاپ نخست کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. کتاب‌های “آشوب در موزه” به قلم کیت پنکهرست، “دردسرهای دهن گشاد” و “دزد مدرسه” از باربارا پارک، “ماهی‌ها نگاهم می‌کنند” اثر ژان‌پل دوبوآ، “زنبورهای خاکستری” نوشته آندری کورکوف، “تابستان مرگ و معجزه” به نویسندگی ویلیام کنت‌کروگر،  “مادام کاملیا” از آلکساندر دوما و… برخی از کتاب های چاپ اولی منتشر شده نشر افق هستند.

کتاب‌های شاخصی که در سال 98 تجدید چاپ شدند

راز آسمان پایتخت

افق در سال 98 کتاب‌های شاخص و مطرحی را از نویسندگان بزرگان ایران و جهان به چاپ مجدد رساند. کتاب‌های “آرزوهای بزرگ” و “الیور تویست” آثار ماندگار چارلز دیکنز، “تام سایر” به قلم مارک تواین، “پیرمرد و دریا” و “برف‌های کلیمانجارو” از ارنست همینگوی، “تهران، کوچه‌ی اشباح” و “آرش و تهمینه” نوشته سیامک گلشیری، “موبی دیک” اثر هرمن ملویل، “رابینسون کروزو” از دانیل دفو و… تنها برخی از عناوینی هستند که برای چندمین بار در نشر افق به چاپ رسیده‌اند.

تخفیف 20درصدی برای غایبان نمایشگاه کتاب

نشر افق همزمان با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت سال گذشته، به منظور تشویق هرچه بیشتر مخاطبان خود به مطالعه و بهر‌ه‌مندی افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند، تخفیف 20درصدی را برای کتاب‌های خود در نظر گرفت. این کتاب‌ها پس از پایان نمایشگاه در 15 اردیبهشت 98 برای خریداران ارسال شد.

پرفروش‌ترین‌های افق در نمایشگاه کتاب تهران

صبح چهارم اردیبهشت سال 98 با بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه نشر افق نیز در این نمایشگاه آغاز به کار کرد و با عرضه کتاب‌های منتشر شده خود پذیرای علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی بود. عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های افق در نمایشگاه کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به ترتیب به کتاب‌های “جموعه‌ی جودی دمدمی”نوشته‌ی مگان مک‌دونالد، “ته‌ کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر” اثر لوئیس سَکر و “ر ه ش” از رضا امیرخانی اختصاص یافت.

کتاب‌خوانی به افق تابستان با تخفیف ویژه

با فرارسیدن تابستان 98 افق یک بار دیگر تصمیم گرفت که تخفیف 20درصدی را به کتاب‌های خود اختصاص دهد و خریدهای بالای 200هزارتومان را به صورت رایگان برای خریداران ارسال کند. این طرح از اول تا هفتم تیرماه 98 به اجرا درآمد.

کارگاه‌های تابستانی افق،بستری برای آموزش

در ادامه تابستان، نشر افق به منظور آموزش علاقمندان به حوزه نویسندگی کارگاه‌های متعددی با حضور نویسندگان و مدرسان مجرب برگزار کرد. کارگاه طنز نویسی با حضور فرهاد حسن‌زاده، کارگاه قصه‌گویی با حضور شکوه حاجی‌نصرالله، کارگاه ترجمه زیر نظر آتوسا صالحی و کارگاه داستان نویسی تاریخی با تدریس حمیدرضا شاه‌آبادی برپاشد.

سه کتاب از افق درمیان برترین‌های جشنواره کتاب رشد

آذرماه 98 با شرکت 959 عنوان کتاب شاهد برگزاری هفدهمین جشنواره کتاب رشد در 27 گروه موضوعی بود و نشر افق نیز با شرکت در این جشنواره توانست برای خود افتخاراتی کسب کند. کتاب‌های “پینوکیو” ترجمه‌ی بهروز غریب‌پور و مجموعه‌ی “پهلوان پشه” نوشته‌ی محمدرضا شمس و در گروه داستان و رمان نوجوان، مجموعه‌ی “دروازه مردگان” نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی در فهرست آثار برگزیده و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفتند.

خرید تلفنی کتاب برای جلوگیری از گسترش کرونا

شیوع و گسترش کرونا در ایران باعث شد که مشاغل مختلف از جمله کتاب‌فروشی‌ها تعطیل شوند اما نشر افق به منظور تشویق خوانندگان کتاب به ماندن در منازل، کتاب‌های خود را با روش خرید تلفنی در اختیار مخاطبان قرار داده‌است.

مرتبط با : نشر افق
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز