مروری بر عملکرد نشر افراز در سال 98

نشر افراز ناشر تخصصی ادبیات نمایشی و داستانی است که توانسته در دو دهه اخیر مخاطبان خاص خود را جذب کند و تا به امروز کتاب‌های متعددی در زمینه تئاتر، نمایشنامه، ‎آموزشی تئوری و عملی تئاتر و سینما، فیلمنامه ایران و جهان در رده‌ های سنی مختلف به چاپ رسانده است.

به گزارش کاماپرس، افراز از سال 1380 آغاز به کار کرده و توانسته جوایز متعددی مانند ناشر برگزیده در اردیبهشت تئاتر ایران، جایزه‌ی ادبی گام اول،  جایزه‌ی ادبی لیراو و جایزه‌ی ادبیات متفاوت (واو) را نصیب خود کند.

در ادامه مروری داریم بر مهم ترین موارد گزارش عملکرد نشر افراز در سال 98 .

کتاب‌های چاپ اولی افراز در سال 98

نشر افراز در سال 98 اقدام به انتشار کتاب‌های چاپ نخست کرد . از جمله این کتاب‌ها می‌توان به “مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم (تجربه تئاتر ستم‌دیدگان در ایران)” نوشته شده توسط آریان رضایی، “کارکرد نقد” از تری ایگلتون، “کولوس و چند اثر دیگر” کتاب جدید نویسنده سرشناس یعنی هارولد پینتر، جاذبه و “چند داستان دیگر” به قلم آن بیتی، “دختران آفتاب” اثر جوخه حارثی، “فاین کات: هنر – تدوینگران – اروپایی” از راجر کریتندن و… اشاره کرد. گفتنی است اغلب آثار منتشر شده نشر افراز در سال 98 کتاب‌های چاپ نخست هستند.

آریاک سفر

نشر افراز در سال98 چه کتاب‌هایی را تجدید چاپ کرد؟

کتاب‌های “سوموکاری که نمی‌توانست تنومند شود” و “دو مرد از بروکسل” از اریک‌امانوئل اشمیت، “جبر نباتی” اثر شاهین شیرزادی، ” در گشوده” با نویسندگی پیتر بروک، ” همه چیز فرو می‌پاشد” به قلم چینوا آچبه، ” شمس‌پاره” نوشته شده توسط الیف شفق، ” تحلیل متن نمایشی” از میشل پرونه، “خیابان بوتیک‌های خاموش” اثر پاتریک مودیانو و… در سال 98 توسط انتشارات افراز به چاپ مجدد رسیدند.

حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

افراز نیز مانند سایر ناشران شناخته شده کشور در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرد و با شعار “کتاب؛ وقت با هم بودن” آثار منتشر شده خود را به مخاطبان عرضه کرد. در این دوره از نمایشگاه کتاب، غرفه افراز با دعوت از برخی نویسندگان زمینه دیدار علاقمندان با آن‌ها را فراهم کرد.

هفته کتاب و کتاب‌خوانی با تخفیف ویژه کتاب‌های افراز

به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی به تاریخ 25 آبان تا 1 آذر، نشر افراز تصمیم گرفت کتاب‌هایش را با تخفیف 25درصدی به مخاطبان خود عرضه کند. این تخفیف شامل خریدهای اینترنتی کتاب‌های افراز می‌شد.

شش اثر از افراز در میان برگزیدگان جایزه ادب مهرگان

دبیرخانه جایزه ادب مهرگان در آبان ماه 98 اسامی رمان‌ها و مجموعه داستان‌های برگزیده را منتشر کرد که در این فهرست شش اثر از نشر افراز به چشم می‌خورد.

کتاب‌های “آخرین روزهای زندگی هلاله” اثر عطاء نهایی، “ط” از زاهد بارخدا، “کفتار” نوشته مرتضی فخری و ” موزه اشیاء آشغالی” به قلم تکتم توسلی در بخش رمان و کتاب‌های “جیرجیرک‌های باغ قوام‌السلطنه” از لیلا فلاح و ” روزگار شاد و ناشاد محله‌ی نفت‌آباد” اثر قباد آذرآیین در بخش داستان برگزیدگان این جایزه بودند.

تلاش برای کنترل کرونا به سبک افراز

با شیوع و گسترش ویروس کرونا در اواخر سال 98 و همچنین به دلیل تعطیل شدن اغلب مشاغل از جمله کتاب‌فروشی‌ها، نشر افراز در دو مرحله تصمیم گرفت تا با فروش اینترنتی کتاب و همچنین درنظر گرفتن تخفیف 25درصدی برای آثار خود، مخاطبانش را به ماندن در خانه تشویق کند.

به منظور سهولت انتخاب کتاب توسط خوانندگان، صفحه نشر افراز در شبکه اجتماعی اینستاگرام به معرفی این کتاب‌ها پرداخت. همچنین نرم افزار نشر افراز درتلفن‌های همراه، کتاب‌های صوتی مختلفی را با تخفیف 30درصدی در اختیار علاقمندان به کتاب صوتی قرار داد.

نمایندگان افراز درمیان برگزیدگان ترجمه به انتخاب روزنامه آرمان ملی

کتاب‌های “دختران مهتاب” اثر جوخه الحارثی و با ترجمه نرگس بیگدلی و “بروکلین” از کالم توبين با ترجمه شبنم سعادت در میان آثار برگزیده ترجمه شده سال 98 به انتخاب روزنامه آرمان ملی قرار گرفتند.

مرتبط با : نشر افراز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز