مروری بر خشکشویی ‌های آنلاین و لیست هزینه‌ها

فراگیر شدن کسب و کارهای آنلاین، خیلی زود به صنف خشکشویی هم رسید. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توان دید که علاوه بر برندهای قدیمی این صنف، استارتاپ‌های نوظهور نیز به ارائه آنلاین خدمات خشکشویی، بخارشویی و اتوکشی مشغولند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به در دسترس بودن خشکشویی‌ها در محله‌های مسکونی، خشکشویی آنلاین شاید در نگاه اول ضرورتی نداشته باشد. اما با توجه به  صرفه‌جویی دروقت و هزینه و همچنین جابجایی آسان البسه، می‌توان به صرفه بودن خشکشویی آنلاین را توجیه کرد.

ضمن اینکه با توجه به رقابتی بودن فضا در این صنف، خشکشویی‌ها برای ماندن در گردونه رقابت باید قیمت‌های رقابتی بدهند و این به نفع مشتریان آنلاین است.

از قدیمی‌ترین تا سبزترین خشکشویی

در میان خشکشویی‌های آنلاین، خشکشویی «پاکان» بیشترین قدمت را دارد. در واقع «پاکان» قدیمی‌ترین برند خشکشویی و سفیدشویی کشور است که در سال ۱۳۴۵ با نام «خشکشویی کانادا اکسپرس» کار خود را آغاز کرد. این خشکشویی  از سال ۱۳۶۱ نیز برای اولین بار در ایران، خدمات سرویس سیار را راه‌اندازی کرده است.

آریاک سفر

خشکشویی آنلاین «دیجی‌واش» نیز که با همکاری جین وست از اواسط سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده، با اهدافی محیط‌زیستی کارش را دنبال می‌کند. کارخانه این خشکشویی در یک شهرک صنعتی راه‌اندازی شده تا از آب صنعتی برای شستشوی البسه استفاده شود. دیجی‌واش همچنین توانسته با تصفیه آب خروجی، ۴۰ درصد از آب مصرفی را، بدون باکتری، رنگ شیمیایی و … دوباره به چرخه این کار بازگرداند.

از تهران تا شهرستان

در حال حاضر خشکشویی‌های آنلاین زیادی در حال فعالیت هستند و عموما فقط در یک شهر خدمات دارند. البته بعضی از آنها صرفا برخی مناطق یک شهر را تحت پوشش قرار می‌دهند. به عنوان مثال خشکشویی‌هایی مثل «پاکان»، «دیجی‌واش»، «زودشور» در کل مناطق تهران خدمت‌رسانی دارند. اما «تک‌واش» فقط در مناطق یک تا ۸ تهران فعالیت می‌کند. همچنین خشکشویی «واش‌لین» علاوه بر این ۸ منطقه، منطقه ۲۲ تهران را هم در فهرست مناطق تحت پوشش خود دارد.

البته با استفاده از سایتی مثل «خدمت از ما» می‌توان در هر کجای ایران، نزدیک‌ترین خشکشویی آنلاین را یافت؛ همچنین با استفاده از امکانات این وب‌سایت می‌توان با ثبت سفارش، از چندین خشکشویی استعلام قیمت و ارزان‌ترین را انتخاب کرد.

تعرفه خشکشویی‌های آنلاین چقدر است؟

با بررسی قیمت‌های درج شده در بیشتر خشکشویی‌های آنلاین، هماهنگی قیمت‌ها جلب توجه می‌کند؛ چراکه این قیمت‌ها توسط اتحادیه خشکشویی و لباسشویی ایران تعیین شده است. اما درجه خدمات هر خشکشویی، متفاوت بوده و با توجه به این درجه‌بندی (ممتاز، درجه یک و درجه دو)، قیمت‌ها هم متفاوت هستند.

برای مثال قیمت خشکشویی و اتوی یک دست کت و شلوار معمولی در خشکشویی واش‌لین، دیجی‌واش و پاکان، به ترتیب ۴۰، ۴۹ و۵۰ هزار تومان است. اما خشکشویی تک‌واش این خدمت را با قیمت ۳۲ هزارتومان انجام می‌دهد.

علاوه بر قیمت خدمات خشکشویی، قیمت حمل و نقل البسه را هم باید در نظر داشت. برخی از این مراکز سرویس رایگان دارند. بعضی از آنها نیز حداقلی برای میزان سفارش در نظر گرفته‌اند. اما تعدادی از این خشکشویی‌ها، از سفارش‌های کمتر از ۵۰ هزارتومان، مبلغی را بابت سرویس ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند.

خدمات خشکشویی‌های آنلاین

رایج‌ترین خدمات خشکشویی‌ها، همان خشکشویی و اتوکشی، لگه‌گیری، سفیدشویی، رنگرزی، رفوگری و خیاطی است. در این میان برخی خشکشویی‌های آنلاین مانند «پاکان» خدمات دیگری مثل شستشوی پرده، مبل، فرش و … را هم در فهرست خدمات خود دارد.

«دیجی‌واش» هم شستشوی آباژور، شستشوی شرعی، خانوادگی، کودکان و بانوان و همچنین باز کردن، شستشو و نصب پرده را برای مشتریان انجام می‌دهد.

«واش لین» نیز به طور اختصاصی به ۳ خدمت خشکشویی، پرده‌شویی و مبل‌شویی می‌پردازد. اما «پاک‌لین» در لیست قیمت خشکشویی خود، گزینه‌های متفاوتی را پیش‌بینی کرده که از آن میان می‌توان به خشکشویی کیف عکاسی، چادر مسافرتی و روکش صندلی ماشین اشاره کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پاکانتک واشخدمت از مادیجی واشزودشورواش لین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز