مرغ 30 هزار تومانی گران فروشی است

لست سکند

عرضه مرغ با قیمت بالای 30 هزارتومان گرانفروشی است، این را نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفته است.

به گزارش کاماپرس، قیمت تمام شده مرغ برای مرغداری ها به شدت گران شده است، برخی از آنها جوجه نمی ریزند و برخی هم مرغ را با قیمت بالا می فروشند که خریدار آنچنانی ندارد.

در حال حاضر مرغ در بازار چند نرخی است و همین امر باعث فساد و سوءاستفاده از مشتری شده است.

خبر گرانی سویا و ذرت هم در بین مرغداران پیچیده است  و از این رو مرغداری ها برایشان دیگر فروش مرغ با این قیمت ها نمی صرفد، حالا یا باید شغل خود را رها کنند یا دولت یارانه بیشتری را در این زمینه تامین کند، در غیر این صورت با کاهش تولید و وجود تقاضا، قیمت مرغ افزایش خواهد یافت.

کم کاری جهادکشاورزی

راز آسمان پایتخت

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، در خصوص مشکل تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: از ماه‌ها قبل هشدار‌های لازم در خصوص تامین نهاده‌های دامی را به دستگاه‌های مسئول تنظیم بازار نهاده داده بودیم که بعد از ایجاد ویژگی خرید مستقیم مرغدار از سامانه بازارگاه اعلام کردیم که نهاده را به طور کامل تامین کنند.

وی افزود: بنابر پیش بینی‌ها به دستگاه‌های مسئول اعلام کردیم که نسبت به تامین نهاده واحد‌های دارای گله با سن بالای ۲۸ روز اقدام کنند و در مقابل مرغداران مکلف به تحویل مرغ با نرخ مصوب هستند که متاسفانه هیچ یک از اقدامات رخ نداد.

اسداله نژاد از کاهش جوجه ریزی خبر داد و گفت: با توجه به مشکل تامین نهاده ها، صرف نظر از اینکه با مشکل کمبود تولید یا کاهش جوجه ریزی همراه بودیم، قیمت تمام شده تولید به شدت برای واحد‌ها افزایش یافت که این امر موجب شد قیمت مرغ نسبت به روز‌های اخیر افزایش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انتظار داریم که نهاده مورد نیاز واحد‌های مرغداری را با نرخ مصوب به طور کامل تامین کنند تا بتوانند کل مرغ تولیدی واحد‌ها را با نرخ مصوب خریداری کنند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم سهام عدالت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز