مردم در زمستان ۹۸ چقدر با موبایل صحبت کردند؟

گزارش سه‌ماهه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برقراری بیش از ۴۹ میلیارد دقیقه مکالمه تلفنی از طریق سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در سه‌ماهه پایانی سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش کاماپرس، درحالی که تصور می‌شد با آغاز شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم در ۳۰ روز آخر سال، آمار مکالمات تلفنی مردم در سه ماه پایانی سال با افزایشی قابل‌توجه روبه‌رو شود اما به نظر می‌رسد امکاناتی چون مکالمات صوتی و تصویری اینترنتی بر بستر موبایل، موجب کاهش استفاده از مکالمات تلفنی معمول شده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه

بر اساس این گزارش، در سه‌ماهه پایانی سال گذشته، ضریب نفوذ تلفن‌همراه و گوشی موبایل در ایران ۱۴۲/۰۷ درصد بوده که درمقایسه‌با پاییز همان سال، ۰/۰۴ درصد کاهش یافته است.

تعداد خطوط واگذار شده

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خطوط واگذارشده دائمی، ۲۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۰ و خطوط واگذارشده‌ اعتباری نیز ۱۶۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۱۹ عدد بوده است.

با توجه به این آمار، مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری در این دوره، ۱۸۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۰۹ بوده است. از این تعداد خط واگذارشده، ۲۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۷۰۶ خط دائمی و ۹۶ میلیون و ۵۵ هزار و ۷۴۶ خط اعتباری فعال هستند. این تعداد خط تلفن‌همراه فعال، مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال در کشور را به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ عدد رسانده است.

آریاک سفر

آمار مکالمات در زمستان ۹۸

براساس آمار ارائه‌شده از سوی رگولاتوری، در مدت‌زمان مذکور، مجموع ترافیک ورودی اپراتورها از سمت اپراتورهای دیگر ۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۶ دقیقه بوده است.

همراه اول درمجموع ۴ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۶۲۹ دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورها و بیش از ۳ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۲۵۶ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورها داشته و ترافیک درون‌شبکه این اپراتور نیز بیش از ۲۸ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۸۶ هزار دقیقه بوده است.

ایرانسل نیز درمجموع ۳ میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۷۵ دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورها و بیش از ۴ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورها را به ثبت رسانده و ترافیک درون‌شبکه آن نیز بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۵۶۱ هزار دقیقه بوده است.

رایتل نیز درمجموع بیش از ۳۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورها و بیش از ۴۱۹ میلیون و ۲۰۲ هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورها داشته و ترافیک درون‌شبکه آن هم بیش از ۲۱۷ میلیون و ۱۷۲ هزار دقیقه بوده است.

مرتبط با : ایرانسلرایتلهمراه اول
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز