مراحل صفرشویی خودرو چیست؟

کسانی که برای شست و شوی خودرو به کارواش مراجعه کردند، به طور حتم اصطلاح صفرشویی خودرو را شنیده‌اند. اما صفرشویی دقیقاً به چه معناست؟ در واقع، تمیزکردن قسمت‌های خارجی و داخلی خودرو با استفاده از ابزارها و تجهیزات تخصصی را صفرشویی می‌گویند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ دیتیلینگ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صفرشویی خودرو باعث می‌شود تا تمامی آلودگی‌ها و خراش‌های بدنه ماشین از بین برود و خودرو مانند روزی که از کارخانه بیرون آمده به نظر برسد! در صفرشویی برخلاف کارواش معمولی، تلاش بر این است که نواقض خودرو تا حد ممکن برطرف شود. بنابراین، همیشه نیاز نیست برای شست و شوی خودرو از روش صفرشویی استفاده شود. انجام صفرشویی در هر 6 ماه یکبار کافی به نظر می‌رسد. در این مطلب به شرح جزئیات انجام صفرشویی و مراحل آن پرداخته می‌شود.

مراحل صفرشویی بیرونی خودرو

معمولاً اولین مرحله انجام این کار با تمیزکاری قسمت‌های خارجی خودرو شروع می‌شود. ابتدا باید تمامی کثیفی‌ها و گرد و خاک‌های بدنه خودرو از بین برود. این کار با شامپوها و برس‌های مخصوص انجام می‌شود تا تمامی گل و لای‌های داخل چرخ و کالیپر ترمز از بین برود. پس از شست و شو و خشک کردن خودرو، لکه‌های مقاوم بر روی بدنه یا شیشه توسط ابرهای مخصوص تمیز می‌شوند. این ابرها ترکیبی از رزین دارند و بسیار نرم هستند. به علاوه، قسمت‌های پلاستیکی شیشه نیز آبکاری می‌شود.

آریاک سفر

در مرحله آخر، بدنه خودرو با استفاده از پولیش و واکس، براق و درخشان می‌شود. پولیش‌کاری باعث می‌شود تا خراش‌های سطحی و حتی عمیق بدنه از بین بروند. همچنین، با استفاده از واکس یک لایه محافظ بر روی بدنه ایجاد می‌شود که درخشش قابل توجهی دارد.

مراحل صفرشویی داخلی خودرو

در این مرحله ابتدا تمامی قسمت‌های داخل کابین خودرو به طور کامل جارو زده می‌شود. سپس، از مواد پاک‌کننده مخصوص برای از بین بردن لک‌ها و کثیفی‌های عمیق استفاده می‌شود. باید توجه داشت که استفاده از مواد شیمیایی و صابون برای تمیز کردن روکش چرمی خودرو باعث آسیب آن می‌شود و تمیزکاری این قسمت‌ها نیاز به مواد مخصوص دارد. به علاوه، شست و شوی شیشه‌ها از داخل، تمیزکردن کمربند و فرمان و تمیزکاری قسمت‌های پلاستیکی نیز از دیگر مراحل صفرشویی خودرو است.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام صفرشویی قسمت‌های داخلی خودرو به آن توجه داشت این است که پس از شست و شو، نباید ماشین در هوای آزاد خشک شود. این کار باعث ایجاد لکه روی سطوح آن می‌شود و بهتر است که خشک کردن خودرو با استفاده از دستگاه‌های میکروفایبر انجام شود.

شست و شوی موتور خودرو

یکی از مراحل صفرشویی، شست و شوی موتور خودرو است. با این حال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا این مرحله انجام نشود. عدم توجه به تمیز بودن موتور خودرو و نگرانی از بابت آسیب رسیدن به قطعات اصلی می‌تواند از جمله دلایل آن باشد. اما واقعیت این است که اساسی‌ترین قسمت خودرو، موتور است و تمیز نگه داشتن آن تاثیر بسزایی در عملکرد خودرو دارد. اگر این کار توسط افراد کاربلد انجام شود، هیچگونه آسیبی به قطعات اصلی نخواهد رسید و حتی از زنگ‌زدگی اتصالات نیز جلوگیری می‌شود. برخی از زنگ‌زدگی‌ها به دلیل باقی ماندن آلودگی ایجاد می‌شود؛ بنابراین تمیزکاری این قسمت‌ها جلوی این اتفاق را خواهد گرفت.

تجهیزات مراقبت و نگهداری از خودرو

استفاده از مواد و تجهیزات با کیفیت یک اصل اساسی در انجام مراحل صفرشویی، پولیش‌کاری و کارواش است. فروشگاه اینترنتی گنجی پخش تمامی محصولات و تجهیزات مراقبت از خودرو مانند انواع دستگاه، پوشش نانو سرامیک، تمیزکننده‌های مخصوص، پد پولیش، لوازم جانبی و… را با بهترین کیفیت و قیمت به دست مشتریان می‌رساند. این فروشگاه معتبر، واردکننده، پخش‌کننده عمده و دارای نمایندگی رسمی برندهای مختلف است. به علاوه، خرید از این فروشگاه به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری برای تمامی مشتریان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز