مراحل خرید خودرو از بورس کالا

نوسان شدید بازار خودرو و مشکلات پیش آمده سبب شد تا وزارت صمت به دنبال شیوه‌های نوین برای عرضه خودرو و کنترل این بازار باشد. یکی از این روش‌ها، عرضه خودرو در بورس کالا است. افرادی که مایل به خرید خودرو در این بازار هستند، باید مراحل مشخصی را سپری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرایط خرید خودرو در بورس کالا از مردادماه 1401 فراهم شد. ثبت سفارش برای خودروها در بورس کالا به شکل رقابتی بوده و مشتریان یک قیمت پایه را برای اتومبیل اعلام شده در نظر می‌گیرند. یک روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، مبلغ مورد نظر مشتری جهت شرکت در رقابت خرید از طریق کارگزاری‌های بورسی به بورس کالا ارسال خواهد شد. در ادامه جهت آشنایی بیشتر مشتریان گام به گام مراحل خرید خودرو در بورس کالا بیان خواهد شد؛

ثبت نام در سامانه سجام

در صورتی که مشتریان خودرو در بورس کالا، قبلا کد بورسی دریافت نکرده باشند، ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. این سامانه برای جمع آوری و تجمیع سوابق معاملاتی سهامداران شکل گرفته و آن‌ها به راحتی امکان مشاهده دارایی‌ها و سود دریافتی خود را از طریق این درگاه دارند.

ثبت نام در کارگزاری

بعد از ثبت اطلاعات در سامانه سجام، نوبت به ثبت نام در کارگزاری می‌رسد. متقاضیان خرید خودرو در بورس کالا بعد از ثبت نام در کارگزاری باید کد آنلاین بورسی خود را دریافت کنند.

آریاک سفر

باز کردن حساب وکالتی

متقاضیان خودرو بورس کالا باید حساب وکالتی داشته باشند. باز کردن این حساب در بانک‌های مختلف امکان پذیر است. افراد به منظور دریافت این حساب باید معرفی نامه بانکی را دریافت کرده و سپس برای افتتاح حساب به صورت حضوری به یکی از شعب بانکی مراجعه کنند.

دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا

پس از سپری کردن تمام مراحل مذکور، نوبت به ورود سامانه خرید آنلاین بورس کالا و دریافت کد می‌رسد. در این مرحله داشتن کدملی، شماره موبایل متعلق به متقاضی، ارائه اطلاعات مالی و شغلی و آپلود کردن مدارک هویتی ضروری است.

وارد کردن حساب وکالتی و واریز قیمت پایه

با دریافت کد بورس کالا، نوبت به اعلام شماره حساب وکالتی می‌رسد. پس از دو روز کاری، نام کاربری و رمز عبور متقاضی صادر خواهد شد و شرایط خرید خودرو به وجود خواهد آمد. اعلام عرضه خودروهای مختلف در سایت بورس کالا انجام خواهد شد و متقاضیان فرصت دارند تا روز قبل عرضه خودرو، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کنند.

ثبت سفارش خرید خودرو و تعیین نمایندگی

پس از شارژ حساب وکالتی، در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا، امکان ثبت درخواست وجود دارد. درخواست‌های ثبت شده سریع به بخش معاملات کارگزاری ارسال خواهد شد و در صورت عرضه کافی، خرید خودرو مورد نظر اتفاق خواهد افتاد. بعد از تایید خرید خودرو، خریدار باید نمایندگی مورد نظر را در سامانه آنلاین بورس کالا مشخص کند.

کسب اطلاعات دقیق و به روز در همراه مکانیک

اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید خودرو در بورس کالا را دارید باید به منابع معتبر برای این کار مراجعه کنید. همراه مکانیک یک درگاه مناسب برای کسب اطلاعات به روز و درست از بازار خودرو و بورس کالا است. این درگاه علاوه بر ارائه اطلاعات درست، شرایط خرید و فروش انواع اتومبیل را فراهم کرده و مشتریان با مراجعه به آن امکان هرگونه معامله خودرویی را دارند.

همراه مکانیک سال 1392 با جمعی از متخصصان حوزه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این درگاه یکی از بسترهای کامل خدمات خودرویی کشور است که از صفر تا صد خرید و فروش اتومبیل با مشتریان همراهی می‌کند. افراد در صورت داشتن هر نوع سوال در حوزه خرید و فروش خودرو می‌توانند از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز